logo 128x128

دانشجویانه

دانشجویانه

امتیاز من: صفر  قلم 
خانه » حس غریب نارضایتی

حس غریب نارضایتی

شما هم از شرایط ناراضی هستید؟ این روزها خیلی‌ها را می‌بینیم که از شرایط پیرامونی راضی نیستند. آرزوهای بزرگی دارند و دنبال فرار از چیزی هستند که در آن قرار دارند و انواع روش‌ها را برای رسیدن به آرزوهایشان دنبال می‌کنند. بعضی از این روش‌ها حتی احمقانه شاید باشد اما نشان دهنده انگیزه تغییر در این انسان‌ها است.

   بعضی از این افراد کاملا حق دارند. اوضاع مالی بد، شرایط فرهنگی مزخرف، نبود اعتماد به نفس و حتی یک سری خاطرات وحشتناک که دست از سرشون برنمی‌داره… این‌ها بالاترین انگیزه برای تغییر را دارند و مستحق‌ترین افراد برای تغییر هستند. اگر با این افراد روبرو شدید کمکشون کنید و اگر خودتون یکی از اونها هستید، بهتون مژده می‌دهیم که می‌توانید بر همه مشکلات غلبه کنید. پس شرایط سخت و عجیب را باور نکنید. اینها تدریجا مثل سراب محو می‌شوند

   اما یک دسته متوسط داریم که مشکلات اساسی ندارند. یعنی زندگی متوسط، درآمد خانوادگی مناسب، فرهنگ میانه و غیره را دارند و بیشتر دنبال این هستند که دستاورد مناسبی در زندگی کسب کنند. مواردی مثل تحصیلات بالا، درآمد شخصی مناسب و ازدواج خوب برای آنها هدف مهم حساب می‌شود. اینها از نظر انگیزه از دسته اولی که گفتیم ضعیف‌تر هستند. اما مشکلات و موانع کمتری دارند و اگر به حفظ انگیزه خودشون توجه کنند می‌توانند در آینده خیلی موفق عمل کنند. اما همیشه با خطر کاهش انگیزه روبرو هستند.

   دسته آخر هم کسانی هستند که مشکلات برعکسی دارند. درآمد سرشار خانوادگی، شرایط فرهنگی فوق‌العاده، آموزش درجه یک و امکانات بی‌نظیر را در اختیار دارند. مشکل این دسته این است که از برج عاج پایین بیایند و با بقیه زندگی کنند! اینها بسیاری از خوشی‌های زندگی را دست کم می‌گیرند. همیشه به دنبال برترین و ایده‌آل‌ترین هستند و به کم قانع نیستند. اصلا یاد نگرفتند از موارد ساده لذت ببرند و زندگی را در واقع‌گرایی آن ببینند. اگر شما از این دسته هستید، تمرین کنید که گاهی بدون پول و ماشین از خانه خارج بشوید. سعی کنید یک روز در شهر با سر و وضع ساده قدم بزنید و با کسی دوست شوید و ناهار مهمانش شوید. کم‌کم متوجه می‌شوید که زندگی جنبه‌های عجیبی دارد که تا به حال به آن سرک نکشیده بودید!

   در مجموع لازم است بدانید از هر دسته اجتماعی که برشمردیم که باشید، ناراضی بودن از شرایط در انسان‌ها عادی است. اما نحوه رسیدن به آرزوها و چگونگی تنظیم کردن پلکان ترقی است که اهمیت دارد. متاسفانه هر انسانی داستان شخصی خود را دارد و نمی‌توان یک نسخه واحد به همه داد. در واقع لازم است تصمیم نهایی را خودتان بگیرید و هیچ پیامبری برای هدایت گام به گام شما نازل نخواهد شد! پس لازم است درک و تشخیص خود را بهبود دهید و بهترین راه برای این کار مطالعه و مشورت گرفتن است.

   اما در مطالعه دقت داشته باشید. کتب ۵ سال پیش عموما به درد حال نمی‌خورند و مشاورینی که خودشان شخصیت شکست خورده و ضعیفی دارند دردی از شما دوا نمی‌کنند. کتب به روز را بخوانید و از کسانی مشورت بگیرید که خودشان موفق هستند. به خصوص مراقب مشاورین پولی باشید که گاهی به خاطر پول کلی حرف رویایی بدرد نخور در ذهن شما تخلیه می‌کنند. همچنین هشدار می‌دهیم مراقب همایش‌های انگیزشی باشید!

همایش انگیزشی
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Skip to content