logo 128x128

دانشجویانه

دانشجویانه

امتیاز من: صفر  قلم 

تعطیلی و کلم‌قمری

   پنج‌شنبه با خانواده رفتیم ویلا. درخت‌ها را رنگ زدیم. اگر وارد نیستید یک نوع قارچ‌کش است که به شکل رنگ به تنهٔ درخت زده می‌شود. با همکاری جمعی کار خوب پیش رفت. چای آتشی هم خوردیم و سه تخم‌مرغ هم دستاورد ما بود. پسرجان گفت توله‌سگ‌ها بزرگ شده‌اند که فکر نمی‌کردم به این سرعت تغییری کرده باشند. تنها عوارض کار ما کثیف شدن لباس‌ها و چسبیدن رنگ به دستم بود که شب فهمیدم و نمازها را دوباره خواندم.

   قانون اول مقاله بعد وبلاگ را هم فعلا دارم رعایت می‌کنم. البته پنج‌شنبه یک مقالهٔ فریلنسری در مورد بیت‌کوین هم داشتم که فرستادم. هنوز حساب نکرده‌ام که جمعا تا آخر ماه چقدر قرار است واریز شود.

   خبر خوبی که فعلا فیک از آب درآمده، پیامکی بود که از شرکت میزبانی سایت دانشجویانه گرفتم. نوشته بود با قیمت قبلی تمدید کنید. ولی در لینک مربوطه چیز دقیقی نبود و پشتیبانی هم در نهایت یک فاکتور با قیمت جدید ولی تخفیف‌دار برایم فرستاد که باز هم مبلغ بیشتری از قبل را شامل می‌شد. فعلا که اعتراض کردم ببینم اصلاح می‌شود یا نه.

پیامک میزبان اینترنتی
پیامک میزبان اینترنتی

   اخیرا متوجه نکتهٔ جدیدی در اینترنت دفتر شده‌ام. انگار به طور تصادفی مرتبا DNS ها عوض می‌شوند و به همین دلیل است که فایرفاکس هر از چندی برای کار با سایت‌هایی که بارها باز کرده‌ام، اخطار امنیتی می‌دهد. این دیگر چه وضعی است؟

   صبح جمعه‌ای دخترجان گیر داده که نرو سر کار و بنشین خانه. ولی تا شب باید اصلاحات نهایی طرح کارآفرینی و ویدیوی معرفی طرح را برای منتور کارآفرینی شریف بفرستم. ولی عملا تا پاورپوینت ارائه را اصلاح و ارسال کردم شد سرشب و برای ویدیو فقط توانستم سناریویی مقدماتی بنویسم. ذهنم قفل شده بود و چشم‌ها هم کم‌کم درد گرفته بودند. ناچار به منتور مرکز کارآفرینی شریف پیام دادم که ویدیو مانده و گفت عیب ندارد روز ارائه بیاورید.

   از خدا خواسته رفتم خانه و کمی آشپزی کردم. ترکیبی با کلم‌قمری و پیاز و سیر و نان لواش و ادویه تف دادم که خوشمزه هم شد. از دو هفته پیش که در بازار روز کلم‌قمری خریدم، کم‌کم دارم این گیاه را کشف می‌کنم. گزینه‌های جالبی برای سالاد و غذا دارد.

کلم‌قمری
کلم‌قمری

   امروز روز شلوغی است چون این کارها در فهرست روز قرار دارند:

  • سر زدن به ویلا و هرس درخت‌ها
  • ویدیوی ارائه دوشنبه
  • مقاله فریلنسری
  • باد زدن چرخ‌های ماشین
  • پرداخت قبض‌ها
  • نوشتن مقالهٔ جدید برای سایت دانشجویانه
  • تهیه ویدیو برای وبینار جدید
  • باشگاه ورزشی با بچه‌ها

   خب یک روز شلوغ تنها با تمرکز کاری و نظم خوب پیش می‌رود. کاری که امروز باید با دقت بیشتری انجام دهم. فعلا برنامهٔ اول مقاله سپس وبلاگ خوب جواب داده و حالا با یک ارتقاء به اول مقاله و خبر بعد وبلاگ ارتقاء پیدا می‌کند تا من با چالش بیشتری روبرو شوم. تجربه نشان داده وقتی چالش بیشتری دارم سریع‌تر و مفیدتر کار می‌کنم. احتمالا تجربهٔ شخصی من از قانون پارکینسون.

   برای ویدیوی ارائهٔ دوشنبه هم به فکر تولید یک انیمیشن کوتاه افتادم. قبلا اکانت Toonly را خریده بودم و مدتی کار نکرده بودم. حتی در ویندوز جدید نصب نکرده بودم. پیدایش کردم و نصب کردم. کمی در اجرای اولیه اذیت کرد چون با اینترنت معمولی راه‌نمی‌افتاد. بالاخره اجرا شد و حالا باید ببینم چه ترفندی می‌توانم برایش بزنم.

نرم‌افزار Toonly برای ساخت انیمیشن
نرم‌افزار Toonly برای ساخت انیمیشن

وبلاگ‌های دیگر:

مصاحبه‌های شغلی

سه مصاحبه شغلی با هم

وقتی مدت‌ها دنبال کار باشی و هی رزومه بفرستی و هی رد شود، ناگهان تایید شدن سه پیشنهاد همزمان و دعوت به مصاحبه خیلی هیجان‌انگیز از آب درمی‌آید

ادامه مطلب »
برنامه‌نویسی با پایتون

در مسیر آینده با پایتون

بالاخره روی ریل افتادم و حرکت به سمت آیندهٔ جدیدی را شروع کرده‌ام و امیدوارم تلاش‌هایم نتیجه مناسبی داشته باشند و چالش‌ها را از سر راه بردارم

ادامه مطلب »
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Skip to content