logo 128x128

دانشجویانه

دانشجویانه

امتیاز من: صفر  قلم 

یک موفقیت کوچک در ارائه

   سه‌شنبه اولین بار قانون تولید محتوا اجرا شد. اول یک مقاله منتشر کردم و بعد وبلاگ. خب وبلاگ را راحت می‌توان نوشت و مقاله است که نیاز به تلاش دارد. حالا با این قانون به احتمال زیاد تولید محتوای دانشجویانه هم بهبود پیدا خواهد کرد.

   سه‌شنبه پسرجان برای امتحان درس می‌خواند و نیامد. دخترجان هم مدرسه داشت و نشد و تنها رفتم به ویلا. از وقتی توله‌سگ‌ها را به باغ برده‌ام این دو تا بیشتر تمایل دارند بیایند. اشتباه لپی هم کردم و پوست مرغ‌هایی که پخته بودیم را جا گذاشتم و فقط مقداری شیر و استخوان مرغ برای سگ‌ها بردم. باز هم در قفس‌ها گنجشک بود و متوجه شدم همان جایی که سقف قفس به دیوار همسایه می‌رسد جایی است که فکر می‌کردم خوب پوشانده شده ولی گنجشک‌های ناقلا از همان‌جا وارد قفس می‌شوند.

   به مرغ‌ها که غذا می‌دادم یک بوته شوید بزرگ وسط سبزی‌ها پیدا کردم و با خودم گفتم حیف است. آوردمش خانه و سبزی‌های بزرگش را برای خشک کردن چیدیم و این طوری در یک گلدان نشست و مهمان جدید دفتر شد.

گلدان شوید
گلدان شوید

   خواندن کتاب «در برابر استبداد» اثر «تیموتی اسنایدر» را شروع کرده‌ام و فکر نمی‌کردم اینقدر خوب باشد.

کتاب «در برابر استبداد» اثر «تیموتی اسنایدر
کتاب «در برابر استبداد» اثر «تیموتی اسنایدر

   هر چه اپ تلگرام را در گوشی جستجو کردم گزینه عضویت ویژه (Premium) را پیدا نکردم. برایم جالب بود که لیستی از افرادی که در ۵۰۰ متری من بودند را هم با آی‌دی می‌داد تا ارتباط بگیریم و دوست بشویم. چطوری پیدا می‌کرد؟

   اپ فیدیبو را هم روی ویندوز ۱۱ نصب کردم. بر خلاف اپ قبلی راحت نصب شد و فعال‌سازی شد و به کتابخانه شخصی من متصل شد و خلاصه تجربهٔ خوبی شد.

نصب اپ فیدیبو در ویندوز ۱۱
نصب اپ فیدیبو در ویندوز ۱۱

   سه‌شنبه ناگهان متوجه شدم ارائه جلسه دوم به منتور مرکز کارآفرینی شریف ساعت ۱۸ است و کاری نکرده‌ام. خوشبختانه منتور وقت داد برای چهارشنبه ساعت ۱۸. با تمرکز نشستم و متن ارائه را بازبینی و اصلاح کردم. کاری که نرسیدم، تولید کردن یک ویدیوی مناسب برای ارائه محصول بود. گر چه یک ویدیوی ساده آماده کردم. بازخورد منتور هم عالی بود و حتی گفت در ارائه بعدی که با سرمایه‌گذاران جلسه خواهیم داشت، ۳ دقیقه وقت اضافه به من می‌دهد که محصول را دقیق‌تر ارائه بدهم. تلاش سختی بود ولی ارزش داشت.

   مقاله فریلنسری را هم به خاطر همین ارائه یک روز با تأخیر ارسال کردم. ناظر کار هم غرغر کرد که سر موقع بفرستید.

   چند روز پیش فیلم جذابی با خانواده تماشا کردیم. عنوانش «دوازدهم ردی» یا The 12th Fail محصول ۲۰۲۳ بود. یک فیلم هندی جالب که شخصیت فیلم می‌خواهد در یک آزمون سخت دولتی قبول شود.

فیلم ۱۲ ام ردی یا The 12th Fail
فیلم ۱۲ ام ردی یا The 12th Fail

  برای سال میلادی جدید دوباره چالش مطالعه ۵۲ کتاب را فعال کردم. سال گذشته که تقریبا نصف چالش را تمام کردم. حالا باید دید امسال چه می‌کنم. اگر به این چالش علاقه دارید  به سایت Goodreads.com بروید.

چالش مطالعه ۵۲ کتاب در ۲۰۲۴
چالش مطالعه ۵۲ کتاب در ۲۰۲۴

   متوجه شدم سرویس چت با هوش مصنوعی دانشجویانه تکمیل ظرفیت شده و حالا باید سرویس را ارتقاء بدهم. ولی قیمت استارتاپی برای شرایط فعلی دانشجویانه خیلی زیاد است و مجبورم تعطیلش کنم. بدی قضیه در اینجاست که سرویس حداقل خدمت رایگان ماهانه هم ندارد و بعد از تست اولیه حتما باید خرید کنیم. فکر کنم بروم یک نسخه رایگان پیدا کنم و خودم پیاده‌سازی‌اش کنم.

سرویس چت هوش مصنوعی
سرویس چت هوش مصنوعی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Skip to content