logo 128x128

دانشجویانه

دانشجویانه

امتیاز من: صفر  قلم 
خانه » آموزش و گواهی رایگان گوگل

آموزش و گواهی رایگان گوگل

گوگل به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فناورانه در دنیا تلاش دارد در حوزهٔ آموزش هم حرفی برای گفتن داشته باشد. بسترهای آموزشی فنی گوگل مثل Google Classroom هم فرصتی به مربیان می‌دهد تا کلاس‌های خود را در پلتفرم گوگل بارگذاری کنند. به واقع گوگل بستر بزرگی برای آموزش رایگان همگانی طراحی کرده است که هر دانشجویی باید دربارهٔ آن بداند. بیش از هزار دوره آموزشی توسط گوگل ارائه شده‌اند که بر خلاف بسیاری از دیگر مجموعه‌های آموزشی، آموزش‌های گوگل هم دارای گواهی رایگان هستند و در پلتفرم اختصاصی گوگل با فناوری هوش مصنوعی به طور زنده ترجمه می‌شوند و به فارسی در دسترس شما هستند. در این مطلب به شما آموزش می‌دهم چطور از این فرصت‌های بی‌نظیر آموزشی استفاده کنید.

گواهی‌های آموزشی گوگل

آموزش‌های رایگان گوگل در پلتفرم‌های آموزشی

گوگل برخی آموزش‌های تخصصی خود را در پلتفرم‌های مختلف آموزشی به رایگان به اشتراک گذاشته است. برای مثال در این لینک می‌توانید دوره‌های رایگان گوگل را در Coursera ببینید. همهٔ این دوره‌ها رایگان هستند و بعضی مدرک معتبر هم به شما می‌دهند. این دوره‌ها به چندین زبان زندهٔ دنیا ارائه می‌شوند ولی هنوز زبان فارسی در بین این زبان‌ها پشتیبانی نمی‌شود. این هم لینک این مجموعه:

https://www.coursera.org/courses?query=google

 

در پلتفرم آموزشی Class Central بیش از ۱۸۸۰ دوره آموزشی مرتبط با گوگل ارائه شده است که بیش از ۹۸۰ مورد آن رایگان هستند و بیش از ۲۰۰ دوره دارای مدرک رایگان هستند. این هم لینک این مجموعه:

https://www.classcentral.com/institution/google

رشد با گوگل

مجموعهٔ بزرگی از آموزش‌های گوگل در دامنهٔ grow.google قرار دارند. در این مجموعه می‌توانید انواع متنوعی از آموزش‌های گوگل را برای رشد شغلی یا رشد کسب‌وکار پیدا کنید. لینک این مجموعه از آموزش‌ها این است:

https://grow.google/intl/uk

ویژگی مهم این آموزش‌ها این است که همگی رایگان هستند و با به پایان رساندن آن می‌توانید مدرک آن را دریافت کنید.

مجموعه فروشگاه مهارت گوگل

یکی از مجموعه‌های آموزشی گوگل که خیلی به کار دانشجویان می‌آید، مجموعهٔ فروشگاه مهارت (Skill shop) است. در این مجموعه آموزش‌های مرتبط با کسب‌وکار، ابزارهای آموزشی آنلاین و مهارت‌های کاربردی دیجیتال برای دانش‌آموزان و دانشجویان طراحی شده که به رایگان در دسترس هستند.

https://skillshop.withgoogle.com

گاراژ آموزشی گوگل

یکی دیگر از فضاهای آموزشی جذاب گوگل گاراژ آموزشی آن است. در این مجموعه ۱۶۰ دوره آموزشی در حوزه‌های بازاریابی دیجیتال، توسعه مسیر شغلی و داده در دسترس شماست. همگی این دوره‌ها رایگان بوده و دارای مدرک رایگان هستند.

https://learndigital-staging.withgoogle.com/digitalgarage/courses

آکادمی آنالیتیک گوگل

گوگل آنالیتیک (Google Analytics) یکی از ابزارهای رایگان ارزشمند گوگل برای هر مدیر وب‌سایت است که به رشد سایت و افزایش بازدیدکنندگان علاقمند است. به همین دلیل گوگل یک مجموعه آموزشی اختصاصی هم برای این پلتفرم تحلیلی خود در این آدرس ارائه کرده است. همچنین یک سری از دوره‌های کوتاه (Mini Course) در یوتیوب در این مجموعه عرضه شده است.

https://analytics.google.com/analytics/academy

مجموعهٔ گوگل برای توسعه‌دهندگان

گوگل بخش اختصاصی هم برای برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان فناوری در نظر گرفته است. در این بخش آموزش‌های متنوعی برای توسعه فناوری ابری، هوش مصنوعی، وب و موبایل عرضه شده است. ویژگی مهم این بخش گواهی معتبر گوگل است که پس از گذراندن آزمون دوره به شما داده می‌شود. لینک این بخش:

https://developers.google.com/learn

گوگل برای توسعه‌دهندگان
گوگل برای توسعه‌دهندگان

ابزارهای گوگل برای آموزش

گوگل برای آموزش (Goodle for Education) یک زیردامنه از سایت گوگل است که ابزارهای آموزشی برای بیش از ۱۲۰ میلیون معلم و شاگرد را در سراسر جهان فراهم کرده است. در این مجموعه سه بخش گوگل برای آموزش (Google for Education)، کلاس گوگل (Google Classroom) و کروم بوک (Chromebook) قرار دارند. در واقع این بخش از خدمات گوگل دارای امکانات رایگان نیز هست ولی یکی از بخش‌های درآمدزایی گوگل است. لینک به این بخش:

https://edu.google.com

ابزارهای گوگل برای آموزش
ابزارهای گوگل برای آموزش

روش استفاده از ترجمه به فارسی

بعضی از درس‌ها در قالب ویدیوهای یوتیوب ارائه می‌شوند که به سادگی می‌توانید از ویژگی ترجمه خودکار همزمان گوگل استفاده کنید. اگر نیاز به آموزش در این زمینه دارید، مقالهٔ «ترجمهٔ چندزبانه ویدیو با یوتیوب» را ببینید.

   با این حال بعضی از آموزش‌های گوگل مثل Google for Developers توسط مترجم ابری گوگل به طور خودکار قابل ترجمه هستند.

کلاس پایتون با ترجمه خودکار فارسی
کلاس پایتون با ترجمه خودکار فارسی

   اما اگر به هر دلیلی ترجمه خودکار فعال نشد، می‌توانید با گوگل کروم وارد درس‌ها شوید و از کروم بخواهید صفحه را به فارسی برای شما ترجمه کند. روش این کار هم بسیار ساده است. متن را انتخاب کنید و با راست‌کلیک کردن طبق شکل زیر ترجمه را انتخاب کنید. می‌بینید که ترجمه نسبتا روان و خوانایی خواهید داشت.

ترجمه متن به فارسی در کروم
ترجمه متن به فارسی در کروم
متن ترجمه شده توسط کروم
متن ترجمه شده توسط کروم

جمع‌بندی

با آموزش‌های گوگل بسیاری از مهارت‌های دیجیتالی مورد نیاز در عصر حاضر را می‌توانید به رایگان بیاموزید. علاوه بر گوگل، بسیاری از پلتفرم‌های آموزشی دنیا و دانشگاه‌های معتبر نیز آموزش‌های رایگان عرضه کرده‌اند. پس از اوقات فراغت خود برای توسعه آموزش‌ها حداکثر استفاده را ببرید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Skip to content