logo 128x128

دانشجویانه

دانشجویانه

امتیاز من: صفر  قلم 
خانه » یک عالمه آموزش رایگان هوش مصنوعی

یک عالمه آموزش رایگان هوش مصنوعی

این روزها آموزش هوش مصنوعی به یک نیاز روز تبدیل شده است. در این خبر تعداد زیادی آموزش رایگان برای کار کردن با ابزارهای هوش مصنوعی و درک بهتر مفاهیم هوش مصنوعی معرفی می‌کنم. سطح این دوره‌ها از کاملا مبتدی تا تخصصی است و امیدوارم بتوانید دورهٔ مورد علاقهٔ خود را در این میان پیدا کنید.

اگر هنوز شک دارید که چرا باید در بستهٔ مهارتی جایی هم برای هوش مصنوعی باز کنید، سری به این خبر بزنید «به گزارش IBM هوش مصنوعی بر بیش از یک میلیارد شغل تأثیر می‌گذارد».

کلاس هوش مصنوعی

فهرست آموزش‌های رایگان هوش مصنوعی

حالا برویم سر اصل مطلب و دوره‌های را معرفی کنیم.

تنها نکتهٔ مهم این که بعضی از این دوره‌ها که به صورت انگلیسی ویدیویی هستند را می‌توانید به راحتی با مترجم آنلاین هوشمند گوگل با زیرنویس فارسی تماشا کنید. اگر بلد نیستید، مقالهٔ «تولید زیرنویس ویدیو با گوگل کروم» را از دست ندهید.

۱) مهندسی دستورالعمل‌نویسی برای ChatGPT

یک دورهٔ نسبتا تخصصی برای برنامه‌نویسان که از مبتدی به پیشرفته تدریس می‌شود. این دوره یک ساعته است. برای مدت زمان محدود رایگان شده است.

https://www.deeplearning.ai/short-courses/chatgpt-prompt-engineering-for-developers

   اما اگر قصد برنامه‌نویسی ندارید و بیشتر می‌خواهید دستور‌العمل نویسی برای ChatGPT را یاد بگیرید، این دورهٔ رایگان را دنبال کنید:

https://www.coursera.org/learn/prompt-engineering

۲)‌ هوش مصنوعی برای همه

توصیه شده برای مبتدیان. تقریبا ۱۰ ساعت برای تکمیل این دوره زمان نیاز دارید. به طور متوسط ۳ ساعت در هفته به مدت سه هفته طول می‌کشد.

https://www.coursera.org/learn/ai-for-everyone

۳) دستورالعمل‌نویسی برای هوش مصنوعی

این دوره کاملا رایگان و متن‌باز (Open Source) است. آموزش برای مبتدیان است و مهارت را به شکلی کاربردی آموزش می‌دهد که حتی برای کار تجاری و کسب درآمد بتوانید از آن استفاده کنید.

https://learnprompting.org

۴) متخصص یادگیری عمیق

می‌توانید گواهی شرکت در این دوره را در لینکدین در پروفایل خود منتشر کنید. قابلیت ساختن و آموزش دادن شبکه‌های عصبی هوش مصنوعی (Neural Networks) و تست و اجرای آن از اهداف این دوره است. این دوره رایگان به مدت سه ماه و با ۱۰ ساعت در هفته قابل گذراندن است.

https://www.coursera.org/specializations/deep-learning

۵) یادگیری ماشینی

دانشگاه هاروارد در این دوره آموزشی رایگان ویدیویی، آموزش مقدماتی آمار و تحلیل داده را به عنوان بخشی از برنامهٔ آموزشی علم داده برگزار می‌کند. زبان دوره انگلیسی است. مواظب باشید که ایران جزو کشورهای تحریمی در این دوره است و در هنگام ثبت‌نام، کشور ایران را انتخاب نکنید. این دوره به مدتی محدود رایگان باقی خواهد ماند.

https://www.edx.org/learn/machine-learning/harvard-university-data-science-machine-learning

۶) آموزش پردازش زبان طبیعی

این دوره ویدیویی توسط دانشگاه استنفورد (Stanford) در Youtube بارگذاری شده و رایگان قابل دسترسی است. زبان دوره انگلیسی است و ۲۳ ویدیو با زمان تقریبا ۱ ساعت و ربع در آن تدوین شده است.

https://www.youtube.com/playlist?list=PLoROMvodv4rOSH4v6133s9LFPRHjEmbmJ

۷) مقدمه‌ای بر هوش مصنوعی با پایتون

این دوره رایگان توسط دانشگاه هاروارد ارائه شده است.

https://cs50.harvard.edu/ai/2023

۸) مقدمه‌ای بر هوش مصنوعی مولد

این دوره رایگان توسط گوگل ارائه شده است. مروری بر مفاهیم مولد هوش مصنوعی، از مبانی مدل‌های زبان بزرگ تا اصول هوش مصنوعی مسئولیت‌پذیر در این دوره تدوین شده است.

https://www.cloudskillsboost.google/journeys/118

۹) تحول کسب‌وکار با هوش مصنوعی

این دوره رایگان توسط مایکروسافت عرضه شده است. ۲ ساعت و ۴۰ دقیقه طول می‌کشد و برای مبتدیان و صاحبان کسب‌و کار مفید است. تنها درک مفاهیم مقدماتی فناوری اطلاعات و کسب‌وکار، پیش‌نیازهای این دوره هستند.

https://learn.microsoft.com/en-us/training/paths/transform-your-business-with-microsoft-ai

۱۰) الزامات مسیر پیشرفت شغلی در هوش مصنوعی مولد

این دوره رایگان توسط مایکروسافت و لینکدین عرضه شده است. تقریبا ۴ ساعت محتوا دارد و راهکارهای استفاده از هوش مصنوعی مولد در کسب‌وکار را آموزش می‌دهد.

https://www.linkedin.com/learning/paths/career-essentials-in-generative-ai-by-microsoft-and-linkedin

۱۱) مبانی هوش مصنوعی برای همه

برگزار کنندهٔ این دوره شرکت IBM است. با ۲ تا ۴ ساعت در هفته می‌توان در طی ۴ هفته این دوره را تمام کرد.

https://www.coursera.org/specializations/ai-foundations-for-everyone

۱۲) مقدمه‌ای بر هوش مصنوعی

دانشگاه استنفورد (Stanford) در این دوره رایگان ۱۶ هفته‌ای از شما ۶ ساعت کار در هفته مطالبه می‌کند. در عوض از مبانی هوش مصنوعی تا برنامه‌ریزی برای هوش مصنوعی را آموزش می‌دهد. بعضی کاربران سطح این دوره را دشوار ارزیابی کردند. گفتم که نگید نگفتید.

https://www.classcentral.com/course/udacity-introduction-to-artificial-intelligence-301

۱۳) دورهٔ فشردهٔ ChatGPT، Midjourney، Firefly، Bard، DALL-E

این دورهٔ رایگان توسط Udemy برگزار می‌شود. در این دوره در کمتر از ۴ ساعت، کار کردن با چند ابزار هوش مصنوعی مدرن را به سرعت یاد می‌گیرید.

https://www.udemy.com/course/chatgpt-midjourney-google-bard-dall-e-ai-course

۱۴) هوش مصنوعی برای مبتدیان

این دوره رایگان توسط مایکروسافت ارائه شده است. این یک دورهٔ ۱۲ هفته‌ای است که بیشتر به کار برنامه‌نویسان می‌خورد. از مبانی هوش مصنوعی، تا شبکه‌های عصبی و الگوریتم ژنتیک و یادگیری عمیق در این دوره کار شده است.

https://microsoft.github.io/AI-For-Beginners

۱۵) علم داده برای مبتدیان

این دوره رایگان را مایکروسافت ارائه کرده است. در این دورهٔ ۱۰ هفته‌ای از تعریف علم داده تا تجزیه و تحلیل داده را یاد خواهید گرفت.

https://microsoft.github.io/Data-Science-For-Beginners

۱۶) یادگیری ماشینی برای مبتدیان

این دوره رایگان توسط مایکروسافت عرضه شده است. در این دوره ۱۲ هفته‌ای از مبانی یادگیری ماشینی تا پردازش زبان طبیعی و ساخت و ارزیابی مدل‌های زبانی را فرامی‌گیرید.

https://microsoft.github.io/ML-For-Beginners

۱۷) مقدمه‌ای بر اینترنت اشیاء

این دوره رایگان توسط دانشگاه استنفورد عرضه شده است. با ثبت‌نام در این دوره به مدت ۶۰ روز به محتوای آن دسترسی خواهید داشت. پیش‌نیاز خاصی وجود ندارد.

https://online.stanford.edu/courses/xee100-introduction-internet-things

۱۸) تخصص یادگیری ماشین

این دوره تخصصی توسط دانشگاه استنفورد به رایگان عرضه شده است. در پایان این دوره، شما بر مفاهیم کلیدی تسلط خواهید داشت و دانش عملی برای به کارگیری سریع و قدرتمند یادگیری ماشینی در مسائل چالش برانگیز دنیای واقعی را به دست خواهید آورد.

https://online.stanford.edu/courses/soe-ymls-machine-learning-specialization

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Skip to content