logo 128x128

دانشجویانه

دانشجویانه

امتیاز من: صفر  قلم 
خانه » لاکچری یا درویشی

لاکچری یا درویشی

 با ورود به دانشگاه با آدم‌های مختلفی برخورد می کنید با سطح زندگی متفاوت و اگر حواس‌تان نباشد شاید در یک دام بزرگ بیفتید که شما را از هدف اصلی دور کند. این که بخواهید خیلی تحت تاثیر مد باشید یا یک ساده بودن غیرقابل باور را به نمایش بگذارید هر دو این‌ها به شما آسیب می‌رساند. یک جمله از بیل گیتس هست که خوب است که آن را همیشه مدنظر قرار بدهید:
«یک کیف۳۰۰ دلاری نخر که هیچی توش نذاری! یک کیف ۱۰ دلاری بخر که توش۲۹۰ دلار پول داشته باشه».
   همیشه خودتان باشید و سعی نکنید آن چیزی که نیستید را به نمایش بگذارید، چون دیر یا زود از این نقش بازی کردن خسته خواهید شد یا با برملا شدن نقشی که بازی کرده‌اید در شرایط سخت‌تری قرار خواهید گرفت.

شاخ بودن

شاخت نشکنه!

یکی از مدهای رفتاری در بین جوان‌های امروزی، شاخ بودن و متمایز به نظر رسیدن است. البته تعریف افراد تفاوت دارد ولی نوعا این عبارت به تمایز شدید در پوشش و آرایش و احتمالا به کار بردن برخی جملات رکیک و حاضرجوابی‌های عجیب و غریب ختم می‌شود و هیچ وقت به سطح فکر و اندیشه برتر نمی‌رسد.

شاخت نشکنه

   دانشگاه بر خلاف تصور بسیاری از دوستان جای مناسبی برای این گونه رفتارها نیست. همین دانشجویانی که این روزها شما را تحسین می‌کنند فردا رقبای شما هستند و این روزها بهانه به دست این و آن می‌دهید تا فردا بر علیه شما زمینه‌سازی کنند. به خصوص که امروزه تهیه عکس و فیلم از این و آن کاری بسیار آسان شده است.
   به خصوص هشدار می‌دهم هر آنچه خوشتان می‌آید را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک نگذارید. شاید در آینده پشیمان شوید و دیگر نتوانید آثار آن را محو کنید. گاهی سال‌ها بعد از خروج از دانشگاه یک عکس ساده کلی دردسر درست می‌کند. می‌گویید نه؟ پس سری به شبکه‌های اجتماعی بزنید.

شبکه های اجتماعی

محتوای این مقاله برگرفته از کتاب «رازهای تبدیل کرم خاکی به اژدها» است. می‌توانید با کلیک بر روی لینک زیر آن را خریداری کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Skip to content