logo 128x128

دانشجویانه

دانشجویانه

امتیاز من: صفر  قلم 
خانه » چطور کیندل نامحدود آمازون را فعال کنیم؟

چطور کیندل نامحدود آمازون را فعال کنیم؟

در این آموزش به سادگی یاد می‌گیرید که چطور کیندل (Kindle) آمازون را به صورت نرم‌افزاری فعال کنید و از هزاران کتاب الکترونیکی سایت آمازون لذت ببرید. کیندل سخت‌افزاری نسبتا گران‌قیمت است. ولی با این آموزش می‌توانید نسخه مجازی آن را تهیه و فعال کنید. گر چه سخت‌گیری‌های بسیاری برای ایرانیان در این قبیل سرویس‌ها وجود دارد، اما راهکارهایی وجود دارد که بر تحریم‌ها غلبه کنید و از غافلهٔ علم و دانش عقب نمانید.

کیندل آمازون

کیندل چیست؟

کیندل یک سخت‌افزار ویژه کتاب‌خوانی است که توسط شرکت آمازون ارائه شده است. البته در حال حاضر نسخه‌های نرم‌افزاری آن برای نصب بر ویندوز، مک، اندروید و iOS نیز در دسترس هستند. کیندل علاوه بر قابلیت خرید و خواندن کتاب‌های آمازون، امکانات بسیاری از این قبیل را در خود دارد:

  • ذخیره‌سازی تا ۱۴۰۰ کتاب
  • قابلیت روشنایی عالی تصویر حتی در زیر نور آفتاب
  • تصویر شفاف و کاملا خوانا
  • تنظیم اندازه متن
  • قابلیت Wifi و ۴G سرخود
  • باتری قوی که بدون Wifiحداقل یک ماه کار می‌کند
  • قابلیت ورق زدن کتاب که حس کتاب کاغذی را القا می‌کند
  • قابلیت یکپارچه شدن با فیسبوک و تویتر و جستجو در ویکی‌پدیا
  • هرگز داغ نمی‌کند
  • قابلیت سازماندهی و دسته‌بندی کتاب‌ها
  • قابلیت آرشیوسازی خودکار
  • قابلیت چرخش تصویر برای بهتر دیدن تصاویر و جداول
  • قابلیت کار با اینترنت
  • جستجو در متن کتاب‌ها
  • قابلیت حاشیه‌نویسی در متن کتاب‌ها
  • بوکمارک خودکار
  • دارای فرهنگ لغت انگلیسی آکسفورد
  • محافظت توسط کلمه‌عبور

پیشنهاد یک ماه رایگان کیندل نامحدود

معمولا در هنگام فعال‌سازی کیندل می‌توانید از یک ماه نسخه پیشرفته رایگان استفاده کنید. گاهی نیز در تبلیغات می‌توانید این قابلیت را برای ۲ ماه امتحان کنید. در این حالت همهٔ کتاب‌ها در دسترس هستند و به راحتی می‌توانید قابلیت‌های پیشرفتهٔ کیندل را آزمایش کنید.

Kindle Unlimited

کارت بانکی و شماره تلفن خارجی

در حالت عادی تنها با داشتن یک ایمیل می‌توانید اکانت آمازون باز کنید. ولی اگر بخواهید گزینهٔ کیندل نامحدود را باز کنید، نیاز به یک کارت بانکی بین‌المللی با موجودی حداقل ۱ دلار یا هر ارز دیگری و یک شماره تلفن بین‌المللی دارید تا در فرآیند ثبت‌نام به کار برده شود.

 نگران نباشید هر دوی این امکانات را در ایران می‌توانید تهیه کنید. کافی است یک کارت مجازی ۱ دلاری یا ۱ یورویی از صرافی‌های داخلی سفارش دهید و یک شماره مجازی آنلاین هم از سایت‌های داخلی بخرید. من هر دوی این کارها را انجام دادم و به شما اطمینان می‌دهم هیچ دردسری ندارد و سفارش شما خیلی سریع آماده می‌شود.

   اولین نکتهٔ مهم این است که کارت بانکی و شماره تلفن خارجی را از کشوری غیر از آمریکا بگیرید. زیرا با هویت آمریکایی باید حتما فعال‌سازی شماره تلفن با پیامک را هم انجام دهید و ممکن است به دردسر بخورید. شخصا با کارت بانکی کانادا و شماره مجازی انگلیس امتحان کردم و به مشکلاتی برخوردم که انتظار نداشتم. گر چه با کلی تکرار و ممارست توانستم از سد تحریم‌ها عبور کنم.

   نکتهٔ مهم دیگر این است که مراقب باشید ملیت کارت بانکی و شماره تلفن خارجی که سفارش می‌دهید یکی باشد. اگر نباشد و مثلا کارت بانکی شما به آدرسی در کانادا اشاره کند و شماره تلفن مجازی شما از کشور انگلیس باشد، سایت آمازون خطاهایی خواهد گرفت و کار را برای شما سخت می‌کند. زیرا منطقه جغرافیایی شما برای آمازون مهم است. دلیل آن هم واضح است: آن‌ها کتاب‌های فیزیکی را به آدرس گیرنده پست می‌کنند و نیز تخفیف‌ها و مالیات و کتاب‌های مجاز و قابل ارسال در هر منطقه جغرافیایی متفاوت است. پس آمازون را گیج نکنید و خود را به دردسر نیندازید.

چطور فعال‌سازی کنم؟

اولین نکته این است که متوجه باشید خدمات آمازون برای ایرانیان در حال حاضر بسته است. پس این که هویت خود را ایرانی عنوان کنید، تنها به بسته شدن حساب یا محدود شدن خدمات منجر می‌شود. چنان که بالاتر گفتم، کارت بانکی بین‌المللی و شماره تلفن خارجی هم از یک کشور باشند تا کار آسان شود. در غیر این صورت آمازون خطاهایی از شما خواهد گرفت. مراحل فعال‌سازی بدین ترتیب هستند:

گام ۱) تنظیم کشور

وارد سایت Amazon.com شوید و ابتدا متناسب با کشوری که کارت بانکی و شماره مجازی را تهیه کرده‌اید، مطابق شکل از این منو در بخش Change country/region کشور مناسب را انتخاب کنید.

 

انتخاب کشور در آمازون
انتخاب کشور در آمازون
فهرست کشورها در سایت آمازون
فهرست کشورها در سایت آمازون
دکمه برگشت به سایت در آمازون
دکمه برگشت به سایت در آمازون

سپس سایت آمازون در یک پنجرهٔ جدید باز می‌شود که کشور انتخاب شده در آن فعال است. حالا باید برگه قبلی را ببندید و با برگهٔ جدید کار کنید.

ادامه دادن در پنجرهٔ جدید سایت آمازون copy
ادامه دادن در پنجرهٔ جدید سایت آمازون

گام ۲) پر کردن فرم ثبت‌نام

طبق شکل بر لینک ثبت‌نام مشتری جدید کلیک کنید و فرم را طبق این شکل پر کنید. متأسفانه آمازون گزینهٔ ثبت‌نام از طریق گوگل ندارد و مجبورید فرم را به صورت دستی پر کنید.

نکتهٔ مهم: در قسمت دوم فرم حتما ایمیل وارد کنید و فعلا شماره مجازی خارجی خود را درج نکنید. چون بلافاصله تأیید عضویت به جای ارسال به ایمیل از طریق پیامک انجام خواهد شد و به دردسر می‌افتید.

بعد از کامل کردن فرم طبق شکل بر دکمهٔ Continue‌ کلیک کنید.

فرم اولیه ثبت‌نام در آمازون
فرم اولیه ثبت‌نام در آمازون

سپس آمازون با پازل‌های عجیب و غریبش تلاش می‌کند مطمئن شود شما انسان هستید.

سپس کد OPT را به ایمیل شما ارسال می‌کند

OPT Code
OPT Code

بعد از دریافت کد و وارد کردن آن، نوبت به دریافت شماره تماس می‌رسد. اگر به حرف‌های قبلی گوش نداده باشید و منطقه زمانی سایت را آمریکا انتخاب کرده باشید، حالا کمی داستان سخت می‌شود. چون آمازون یک کد برای شما پیامک می‌کند و انتظار دارد آن را در کادر وارد کنید. در این حالت شماره را بدون پیش شماره مثلا +۴۴ تایپ کنید. ولی اگر کشوری مثل انگلیس را انتخاب کرده باشید، می‌توانید با کلیک بر Not now از این فرآیند رد شوید.

شماره تلفن
شماره تلفن قابل رد کردن

خب اگر سرویسی که شماره مجازی خارجی را خریده‌اید، امکان دریافت پیامک را به شما داده باشد، آن را وارد می‌کنید و کار تمام است. در غیر این صورت اینجا ظاهرا گیرکرده‌اید. تنها راه‌حل در صورت بروز این مشکل این است که به صفحه اول برگردید، کشوری غیر از آمریکا را از منو انتخاب کنید و عملیات ثبت‌نام را از اول شروع کنید.

گام ۳) فعال کردن کیندل

اگر گام‌های قبلی را درست رفته باشید،‌الان کاربر شما فعال شده و آن را در منو مشاهده می‌کنید.

کامل شدن ثبت‌نام اولیه در آمازون

برای نصب نسخه نرم‌افزاری کیندل تلاش نکنید با جستجو کردن در آمازون پیدایش کنید، چون فقط گزینه‌های پولی و سخت‌افزاری را در نتایج نشان می‌دهد. برای این کار از منوی همبرگری سمت چپ زیرمنوی Kindle و سپس گزینهٔ Free Kindle Reading Apps را انتخاب کنید تا به صفحه دانلود بروید.

گزینه کیندل در منوی همبرگری
گزینه اپ‌های رایگان کیندل
گزینه اپ‌های رایگان کیندل

حالا می‌توانید نسخهٔ نرم‌افزاری را برای گوشی یا کامپیوتر شخصی دریافت و با همان مشخصات کاربری آمازون وارد شوید. تنها نکته این است که فعلا فقط می‌توانید کتاب‌های رایگان را بدون پرداخت هزینه وارد کنید و بقیه موارد را باید با کارت بانکی بین‌المللی بخرید.

گام ۴) فعال کردن نسخه Unlimited بمدت محدود

به جز پرداخت پول، تنها گزینه برای استفاده از کتاب‌های پولی آمازون این است که نسخه Unlimited را فعال کنید. نکتهٔ عجیب‌وغریب این است که در این مرحله گاهی آمازون بازی درمی‌آورد و خطایی نمایش می‌دهد که این گزینه در کشور شما قابل استفاده نیست. در این شرایط خیلی راحت کشور را در منوی اصلی عوض کنید و دوباره وارد سایت شوید.

   روش فعال کردن آزمایشی Kindle Unlimited این است که از منوی همبرگری بالا طبق شکل‌های زیر ابتدا گزینهٔ Kindle و سپس Kindle Unlimited را انتخاب کنید. یادتان باشد معمولا اگر تنظیمات سایت روی کشور انگلیس باشد، این گزینه فعال است و خطایی دریافت نخواهید کرد.

گزینه کیندل در منوی همبرگری
کیندل نامحدود

در نهایت با کلیک بر دکمه زرد طبق شکل زیر یک ماه کیندل بدون‌محدودیت شما فعال خواهد شد. اما اینجا است که باید کارت بانکی را وارد کنید تا مشخص شود که شما شخصی با امکان خرید بعدی هستید. گر چه در این مرحله پولی از شما کسر نمی‌شود ولی وجود این گزینه باعث می‌شود مجبور باشید یک کارت بانکی تهیه کنید.

   یادتان باشد اطلاعات نام، آدرس، کدپستی و غیره را دقیقا مطابق با مشخصاتی که در کارت آمده وارد کنید تا ثبت‌نهایی به مشکل برخورد نکند.

   تذکر: اگر پس از وارد کردن اطلاعات بانکی و آدرس دوباره با خطای کشور مواجه شدید، یادتان باشد کشور را به کشوری که کارت بانکی به آن تعلق دارد تغییر دهید و دوباره امتحان کنید. این بار چون کارت در فهرست ذخیره شده نیازی به دوباره وارد کردن نیست و به راحتی کار تمام می‌شود.

با کامل کردن گام‌های قبلی می‌توانید از دسترسی به کیندل نامحدود لذت ببرید

به کیندل نامحدود خوش آمدید
به کیندل نامحدود خوش آمدید

گام ۵) جستجو و درج کتاب در کیندل

حالا می‌توانید در سایت Amazon.com به جستجوی کتاب بپردازید. اگر دنبال کتاب‌های رایگان هستید، کتاب‌هایی که برای کیندل نامحدود مشخص شده‌اند را با یک کلیک می‌توانید به کتابخانه کیندل خود اضافه کنید. مثلا این کتاب چنان که می‌بینید با قیمت صفر برای کیندل نامحدود رایگان شده است.

 

کتاب رایگان برای کیندل نامحدود
کتاب رایگان برای کیندل نامحدود

پس از باز کردن مشخصات کتاب با کلیک بر عنوان آن، این دکمه را پیدا کنید و بزنید تا کتاب به کیندل نامحدود شما اضافه شود.

دکمه دریافت رایگان برای کیندل نامحدود
دکمه دریافت رایگان برای کیندل نامحدود

حالا با به‌روزرسانی کتابخانه در کیندل می‌توانید کتاب را در مجموعهٔ خود ببینید

اضافه شدن کتاب به کیندل
اضافه شدن کتاب به کیندل

جمع‌بندی

خسته نباشید. اگر چه کمی طولانی شد ولی ارزشش را داشت. حالا یک ماه فرصت دارید کلی کتاب بگیرید و بخوانید و لذت ببرید. بعد از اتمام یک ماه رایگان هم می‌توانید همین کار را با اکانت دیگری امتحان کنید و تا وقتی آمازون کارت شما را معتبر می‌شناسد، حداکثر استفاده را ببرید.

موفق باشید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Skip to content