logo 128x128

دانشجویانه

دانشجویانه

امتیاز من: صفر  قلم 

دوست عزیز، به ماراتن توانمندسازی دانشجویانه ۱۴۰۰ خوش آمدید. در این دوره با آموزش‌های متنوع و متفاوتی در خدمت شما خواهیم بود. هدف نهایی ما این است که کمک کنیم به یک متخصص حرفه‌ای تبدیل شوید و با موفقیت در جامعه به جایگاه تخصصی رضایت‌بخش خود برسید.

   در این بخش توضیحات لازم برای شروع دوره‌ی ماراتن توانمندسازی را مطالعه خواهید کرد. ابتدا ویدیوی زیر را مشاهده کنید که عمار محمدی آلاشلو بنیان‌گذار دانشجویانه، درباره‌ی شکل‌گیری ماراتن توانمندسازی دانشجویانه و آموزش‌های آن توضیحات مهمی داده است.

حجم و مدت دوره چقدر است؟

در ماراتن توانمندسازی دانشجویانه ۳۰۰ ساعت آموزش برنامه‌ریزی شده است. همچنین علاوه بر ۳۰۰ ساعت آموزش پایه، ۱۰ جلسه مشاوره با مشاور اختصاصی خود خواهید داشت که به طور متوسط هر ماه یک جلسه مشاوره می‌توانید درخواست کنید.
بنا به برنامه‌ریزی پیشنهادی دانشجویانه می‌توانید این دوره را در کنار درس‌های دانشگاهی با روزی ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت مطالعه کامل کنید. یعنی به طور متوسط اگر آخر هفته‌ها و تعطیلات رسمی را در نظر نگیرید، یک سال برای کامل کردن این دوره وقت دارید.

جلسات مشاوره برای چیست؟

جلسات مشاوره با چند هدف طراحی شده است. اول این که یک مشاور در این جلسات پیشرفت شما را رصد کرده و در مواردی که موفقیت کامل کسب نکرده باشید، شما را راهنمایی می‌کند.
دومین هدف از مشاوره پاسخ به سوالات احتمالی است که در راستای توانمندسازی است ولی کاملا در کارگاه‌های طراحی شده نمی‌گنجد. برای مثال برخی اعضای دانشجویانه کم‌کم فعالیت‌های کسب و کار خود را شروع می‌کنند و نیاز به مشاوره در توسعه کسب و کار خود دارند. همچنین گاهی شرکت‌کنندگان مشکلات خصوصی در دنبال کردن دستورالعمل‌های کارگاه‌ها دارند که در جمع قابل بیان نیست و تنها با مشاور می‌توانند مطرح کنند.
در مجموع مشاوره به این منظور در کنار آموزش قرار داده شده است که شرکت‌کنندگان احساس کنند نیروی انسانی حامی در کنار آن‌ها است و با یک سیستم آموزشی رایانه‌ای خشک و بی‌روح تنها گذاشته نشده‌اند.

کارگاه‌های آموزشی چطور برگزار می‌شوند؟

کلیه آموزش‌های ماراتن توانمندسازی دانشجویانه در مدرسه مجازی دانشجویانه، پایگاه اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی دانشجویانه به صورت برخط (آنلاین) ارائه می‌گردند.
نکته‌ی مهم این است که به دلیل تنوع شرکت‌کنندگان از رشته‌های دانشگاهی مختلف و شهرهای گوناگون، نمی‌توانیم کلاس‌ها را مثل درس‌های دانشگاهی در ساعت مشخص و با حضور زنده‌ی مدرس برگزار کنیم. به همین دلیل کلیه کارگاه‌ها به صورت خودآموز طراحی شده‌اند و برای ایجاد تعامل با شرکت‌کنندگان، تکالیفی در درس‌ها قرار داده شده تا به این ترتیب بتوانند با مدرس ارتباط مستقیم داشته باشند.

مدرسه مجازی دانشجویانه کجاست؟

مدرسه مجازی دانشجویانه در آدرس elearn.daneshjooyaneh.ir قرار دارد. پس از ثبت‌نام در ماراتن توانمندسازی دانشجویانه، دسترسی اختصاصی برای شما در مدرسه مجازی فعال‌سازی شده و نام کاربری و کلمه عبور آن برای شما ارسال می‌گردد. اگر در این زمینه به مشکل برخوردید با این شماره در پیام‌رسان واتساپ ارتباط بگیرید: ۰۹۳۳۵۵۴۲۲۸۹.

چه آموزش‌هایی داده خواهد شد؟

در ماراتن توانمندسازی دانشجویانه در چند محور اصلی در قالب ۵۲ کارگاه آموزش خواهید دید. این آموزش‌ها شامل این سرفصل‌های اصلی هستند. البته توجه داشته باشید که کارگاه‌ها با چیدمانی خاص در این موضوعات در هم تنیده شده است تا کیفیت آموزش بیشتر شود:

  • کارگاه‌های سبک زندگی دانشجویی: تنظیم خواب، تغذیه، ورزش و سلامتی، مدیریت استرس و اضطراب، مدیریت حرفه‌ای زمان، مدیریت انرژی و غیره
  • کارگاه‌های مهارت‌های پایه دانشجویی: زبان انگلیسی، ویندوز ۱۰، اینترنت پیشرفته، مایکروسافت ورد، مایکروسافت پاورپوینت، مایکروسافت اکسل، بسته دانشجویی گوگل، ویراستاری متون علمی، نگارش مقاله و پایان‌نامه و غیره
  • کارگاه‌های موفقیت: راز دروغ، بدیهیات موفقیت، مفهوم واقعی ریسک‌پذیری، خوشبختی واقعی، واقع‌بینی، حفظ انگیزه در درازمدت و غیره
  • کارگاه‌های خودشناسی: شخصیت و رفتارشناسی همراه با مصاحبه اختصاصی، شناخت ۵ استعداد اصلی، هویت شغلی و غیره
  • کارگا‌ه‌های حرفه‌ای‌گرایی: برندسازی شخصی، تولید رزومه موفق، ارتباطات تخصصی، مذاکره، سواد رسانه‌ای، زبان بدن و غیره
  • کارگاه‌های دنیای کسب و کار: آشنایی با استارت‌آپ‌ها، مدیریت مالی فردی، پل‌های دانشگاه به کسب و کار، قوانین کسب و کار، بهبود عملکرد شخصی، ساخت کسب و کار از پایه و غیره


   در مجموع در این کارگاه‌ها می‌توانید از دیدگاه مبتنی بر تئوری دانشگاهی به دیدگاه‌های کاربردی عملیاتی دست پیدا کنید و برای موفقیت آینده‌ی خود به خوبی برنامه‌ریزی کنید. زیرا هدف اصلی ماراتن توانمندسازی دانشجویانه تربیت متخصصین به روز و توانمند منطبق با استانداردهای بین‌المللی است.

برنامه‌ی آموزشی به چه صورت است؟

کارگاه‌های آموزشی به ترتیب برای شما فعال‌خواهند شد. پس از گذر از دوره‌ی ۱ ماه رایگان که برای آزمایش شما چند کارگاه همزمان فعال شده است، دیگر چنین نخواهد بود و کارگاه‌ها را یکی‌یکی دریافت خواهید کرد.
تلاش دانشجویانه بر این است که بدون فشار مطالعاتی و با صرف زمان ۳۰ دقیقه تا ۶۰ دقیقه در روز (بدون در نظر گرفتن جمعه و تعطیلات رسمی) بتوانید همه‌ی کارگاه‌ها را کامل کنید.
پس از مدتی از تداوم فعالیت یک پروفایل مجازی به شما داده خواهد شد که محتوای آن آموزش‌ها و مهارت‌های شما است که از نظر دانشجویانه تأیید شده است. یعنی این صفحه توسط دانشجویانه تکمیل می‌شود و به عنوان یک کارت ویزیت مجازی می‌توانید آن را به دوستان و آشنایان خود اعلام کنید.

ابتدا چه کارگاه‌هایی فعال می‌شوند؟

پس از ثبت‌نام اولیه ۵ کارگاه برای شما فعال‌سازی می‌گردند:

– ماراتن توانمندسازی 

– کتاب توانمندسازی «رازهای تبدیل کرم خاکی به اژدها»

– سبک زندگی: تنظیم خواب

– شخصیت و رفتارشناسی همراه با آزمون بین‌المللی و مصاحبه اختصاصی

– زبان انگلیسی

   این کارگاه‌ها به صورت رایگان فعال‌سازی می‌شوند و بقیه کارگاه‌ها را پس از قطعی کردن ثبت‌نام در ماراتن توانمندسازی می‌توانید دریافت کنید.

   نکته‌ی مهم این است که کارگاه‌های اولیه همزمان فعال می‌شوند ولی پس از آزمایش و تأیید شما و قطعی کردن ثبت‌نام، کارگاه‌های بعدی یک به یک فعال‌سازی خواهند شد تا لازم نباشد وقت زیادی در هفته برای یادگیری اختصاص دهید و مطالب نیز درهم آشفته نشوند.

 

گروه در شبکه اجتماعی داریم؟

بله. بنا به درخواست اعضا دو گروه یکسان در واتساپ و تلگرام تشکیل شده است. عضویت در یکی از این گروه‌ها کافی است. اما قبل از ورود به گروه‌ها لطفا ابتدا مطالب زیر را مطالعه کنید:

  • در این گروه‌ها تنها رویدادهای مهم اطلاع‌رسانی می‌شود و به مشکلات کاربران رسیدگی می‌گردد
  • لطفا فقط موارد لازم را در گروه مطرح کنید
  • مباحث فرعی و غیر آموزشی اعم از سیاسی / مذهبی / علمی / طنز و غیره در این گروه مطرح نفرمایید
  • در کارگاه‌هایی که تکلیف تحویلی دارند، پس از ارسال تکلیف در گروه بنویسید تا توسط مشاور یا مدرس دوره چک شود
  • اگر شماره همراه شما تغییر کرد با پشتیبان تماس بگیرید
  • یادتان باشد گروه باید خلوت باشد و پیام زیاد ارسال نکنید

پیشاپیش از دقت شما سپاسگزاریم

لینک گروه واتساپ:
https://chat.whatsapp.com/FESZ5wZ5EHv9ZyoBOvscPL

لینک گروه تلگرام:
https://t.me/joinchat/c7URKxJcSOlkZGVk

آیا باید همه‌ی کارگاه‌ها را کامل کنم؟

همه‌ی کارگاه‌ها حاوی مطالب مفیدی هستند. اما اگر اعلام کنید که محتوای برخی کارگاه‌ها را قبلا آموزش دیده‌اید، از شما تست کوتاهی می‌گیریم و در صورت موفقیت دیگر نیاز نیست آن کارگاه را دوباره بگذرانید.
   در واقع این بهانه که من این کارگاه را ضروری نمی‌دانم، بهانه‌ی مناسبی برای شانه خالی کردن از یادگیری نیست و دانشجویانه این دست بهانه‌ها را نمی‌پذیرد.

اگر تا یک سال نتوانم ماراتن را کامل کنم؟

اگر در بازه‌ی یک ساله طبق برنامه پیش بروید (روزی ۳۰ تا ۶۰ دقیقه) به خوبی ماراتن تمام خواهد شد. اما اگر وقت کم آوردید، بدون هزینه‌ی اضافه ۶ ماه وقت اضافه‌ی غیرقابل تمدید به شما داده خواهد شد.
اگر باز هم نتوانستید همه آموزش‌ها را پس از مهلت ۶ ماهه اضافه کامل کنید، برای کارگاه‌های باقی‌مانده جرایمی به شما تعلق خواهد گرفت و با پرداخت آن می‌توانید دوره‌ها را کامل کنید.

کوچینگ هم انجام می‌شود؟

خیر. در این مورد به دلایل مختلف در حال حاضر فعالیت نداریم. از نظر دانشجویانه، انگیزه یک محرک درونی است و با کوچینگ نمی‌توانیم چندان موفق عمل کنیم. امیدواریم افراد باانگیزه وارد ماراتن توانمندسازی دانشجویانه شوند و آموزش‌ها را تا به انتها طی کنند.
   یکی از دلایل این تصمیم این است که قبلا بارها تجربه کرده‌ایم که افراد بی‌انگیزه با هیچ محرکی در درازمدت انگیزه‌مند باقی نمی‌مانند و تنها انرژی و وقت زیادی را تلف کرده و در نهایت هم بدون کامل کردن دوره‌ها انصراف می‌دهند.
   پس ما برای کوچ کردن و به عبارتی انگیزه دادن و پیگیری کردن یادگیری اعضا تلاش نمی‌کنیم و این مورد را به شرکت‌کنندگان واگذار می‌کنیم.

از گوشی همراه هم می‌توانم استفاده کنم؟

بله. می‌توانید همه‌ی کارگاه‌ها را با استفاده از گوشی همراه بگذرانید. تنها در مورد کارگاه‌های نرم‌افزاری احتیاج به یک رایانه دارید تا بتوانید به صورت عملی هم تمرین کنید.
   به طور خاص توصیه می‌کنیم در صورت استفاده از گوشی از مرورگر گوگل کروم استفاده کنید و از گزینه‌های مرورگر حالت Desktop site را فعال کنید تا تجربه بهتری در استفاده از مدرسه آموزشی دانشجویانه داشته باشید.

این آموزش‌ها برای مهاجرت هم کاربرد دارند؟

تلاش دانشجویانه ارائه آموزش منطبق با استانداردهای روز جهانی است. به همین دلیل امیدواریم در صورتی که برای ادامه تحصیل یا کار قصد مهاجرت دارید، بتوانید به خوبی از این آموزش‌ها در خارج از کشور نیز استفاده کنید.

منظور از یک ماه آزمایشی رایگان چیست؟

در ابتدای ثبت‌نام در ماراتن توانمندسازی دانشجویانه بدون هیچ هزینه‌ای می‌توانید از ۵ کارگاه آموزشی اولیه استفاده کنید:

۱) کارگاه ماراتن توانمندسازی دانشجویانه (تا آخر دوره فعال است)

۲) کارگاه انگلیسی (تا آخر دوره فعال است)

۳) کارگاه شخصیت و رفتارشناسی همراه با مصاحبه اختصاصی

۴) کارگاه نفس صبح و کتاب (سبک زندگی و تنظیم خواب)

۵) کارگاه کتاب «رازهای تبدیل کرم خاکی به اژدها»
   شما یک ماه وقت دارید تا با آزمایش کردن این کارگاه‌ها تصمیم نهایی خود را بگیرید و در ماراتن توانمندسازی ثبت‌نام کنید. در این مدت که از فعال‌سازی مدرسه مجازی برای شما به مدت یک ماه ادامه دارد، تخفیف اعلام شده در سایت به صورت رزرو برای شما باقی می‌ماند. اگر به دلایلی پس از یک ماه تصمیم به ثبت‌نام بگیرید، بسته به تخفیف روز یا بدون تخفیف باید ثبت‌نام کنید.

دوره هزینه‌های جانبی دارد؟

خیر. ۳۰۰ ساعت آموزش و ۱۰ جلسه مشاوره همراه با پروفایل توانمندسازی آنلاین با همان هزینه‌ی ثبت‌نامی اولیه ارائه می‌شود.
   حتی کارگاه‌های بیشتری که بنا به نظر مشاور برای شما فعال می‌شود (تا حداکثر ۲۲ کارگاه)، مشمول هزینه‌ی اضافه نخواهد شد.

باز هم سوال دارید؟

در این صورت می‌توانید در یک جلسه اختصاصی با آقای عمار محمدی آلاشلو بنیان‌گذار دانشجویانه صحبت کنید. برای انتخاب وقت گفتگو از این لینک استفاده کنید:

پس از انتخاب وقت، روز و ساعت مناسب را به این شماره در واتساپ اطلاع دهید: ۰۹۳۳۵۵۴۲۲۸۹ تا هماهنگی لازم صورت گیرد.

خسته نباشید

حالا وقت آن است که شروع به یادگیری کنید. با انگیزه و اشتیاق شروع کنید تا بهتر از آموزش‌‌ها استفاده کنید.

امیدواریم موفق باشید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Skip to content