logo 128x128

دانشجویانه

دانشجویانه

امتیاز من: صفر  قلم 
خانه » ۲۳۰۰۰ واژه انگلیسی خالص

۲۳۰۰۰ واژه انگلیسی خالص

امروز که ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ باشد، قسمت ۱۲۸‌ام «آموزش انگلیسی دانشجویانه» را برای ویراستار فرستادم. بعد از خودم پرسیدم واقعا تا به حالا چقدر انگلیسی آموزش داده‌ایم؟ سوالی که درآوردن جوابش ده دقیقه‌ای طول کشید.

   با خودم گفتم ببینم اصلا متن خالص انگلیسی که تا کنون در داستان آمده چقدر است؟ خب باید کل متن فارسی را حذف می‌کردم. مثل یک مبتدی قرار نبود بنشینم متن‌های فارسی را دست‌چین کنم و پاک کنم. در متن هم فارسی و انگلیسی در هم تنیده هستند و به این راحتی نمی‌توان مو را از ماست کشید.

   پس بنا به تجربهٔ حرفه‌ای خودم در کار با Microsoft Word، رفتم سراغ سند Word اصلی که همهٔ ۱۲۸ قسمت را در آن یکجا پشتیبان می‌گیرم. شروع کردم حرف به حرف از الف تا ی و از ۱ تا ۹ و بعد هم ۰ به حذف کردن هر چه فارسی بود. اگر نفهمیدید منظورم چیست، یعنی هر حرف را با فضای خالی جایگزین کردم که عملا از کل سند حذف می‌شود. بعد دیدم ة و ء و أ و ئ و امثال این‌ها هم هستند. بعد متوجه شدم = و – و / و ( و ) و [ و ] هم داریم. آخرش هم متوجه شدم گلوله‌گذاری‌ها را هم باید حذف کنم و این ویراستاری معکوس من ده دقیقه‌ای طول کشید و حاصل شد این تصویر:

شمارش واژگان دورهٔ انگلیسی

با خودم گفتم احسنت به‌به، مهندس چه کردی. ملت بفهمند سرازیر می‌شوند اینجا و دوره را می‌خرند و یک‌شبه پولدار می‌شوی و از این مزخرفات که جلوی خودم را گرفتم. گفتم منطقی باش. معمولا نویسنده خیلی بیشتر از اثرش خوشش می‌آید تا دیگران. مگر این که خلافش ثابت شود. پس بنشین اول ۱۷۲ قسمت مانده را بنویس تمام کن، بعد از این خیال‌ها بباف.

   حرف حسابی که جوابی نداشت به خودم داده بودم و در نتیجه مثل یک دانشجوی خوب ساکت شدم.

   البته ذوق من بی‌مبنا هم نبود. باور بفرمایید خودم هم فکر نمی‌کردم این همه واژهٔ انگلیسی تا این قسمت نوشته باشم. کل کتاب «رازهای تبدیل کرم خاکی به اژدها» متشکل از ۵۵ هزار و سیصد و خرده‌ای واژه است. اما اینجا که به کمتر از نصف دوره رسیده‌ایم، حجم واژگان انگلیسی رسیده به ۲۳۰۰۰ واژه که از نصف کل آن کتاب بیشتر است.  

   با این حساب قطعا به آخر پروژه که برسیم، حجم واژگان انگلیسی به طور تصاعدی بالا خواهد رفت. چرا که این طور برنامه‌ریزی شده که هر چه به انتهای دوره می‌رویم، متن بیشتر انگلیسی شود و ۵۰ قسمت آخر هم کاملا انگلیسی باشد.

   امیدوارم با کمک ویراستار دقیق و نکته‌سنج این پروژه، زودتر آموزش انگلیسی عمومی به دانشجویان را به نقطهٔ پایان برسانیم.

   برای اینکه بدانید این عدد ۲۳۰۰۰ چقدر بزرگ است، کل این نوشته از تیتر اصلی تا نقطهٔ آخر این خط دقیقا ۴۶۱ واژه است. باور ندارید بشمارید.

   برای عزیزان بیکاری که می‌روند می‌شمارند هم عرض کنم، در نسخه ورد توضیحات زیر تیتر وجود ندارد و حالا به خاطر همین بند اضافه، تعداد واژگان شد ۴۹۰ تا.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Skip to content