logo 128x128

دانشجویانه

دانشجویانه

امتیاز من: صفر  قلم 
خانه » یک شاگرد خارجی پیدا کردم

یک شاگرد خارجی پیدا کردم

یک شاگرد خارجی پیدا کردم

مدتی بود دنبال راهی برای درآمد دلاری می‌گشتم. یکی از ایده‌ها که از اطرافیان گرفتم، تدریس فارسی به انگلیسی‌زبان‌ها بود. مدت‌ها این ایده را شنیده بودم ولی کاری برایش انجام نداده بودم. بالاخره دل به دریا زدم و شروع به جستجو کردم. چند روزی طول کشید تا بالاخره یک علاقمند پیدا کردم.

یادگیری زبان

شخصیت مزبور یک آهنگساز و خواننده بود و از فارسی دقیقا هیچی نمی‌دانست. ولی متوجه می‌شد که یاد گرفتن زبان از هر راهی ممکن نیست. مثلا اشاره کرد که صرف افعال را نمی‌توان با Duolingo یاد گرفت. نکتهٔ دقیقی بود و مشخص کرد که باید این آموزش را جدی گرفت.

   اولین جلسه را در قالب چت پیش بردیم و در مجموع رضایت‌بخش بود ولی به سرعت مشخص شد این بستر ضعیف است و باید راهکار فنی‌تری را دنبال کنیم.

   پس به این نتیجه رسیدم که آنچه می‌خواهم آموزش دهم را در سایت پیاده‌سازی کنم و با همین شاگرد کیفیت دوره را آزمایش کنم. پس اگر در سایت یک دورهٔ آموزش فارسی دیدید، تعجب نکنید. مال شما نیست. برای خارجی‌ها ساخته‌ام.

شاید بپرسید، اصلا برای چه؟ در واقع دلیل من تنها درآمد دلاری نبود. بلکه فعالیت در زمینهٔ آموزش زبان انگلیسی برای من یک پشتوانه در این زمینه بود تا به این رویکرد معکوس بپردازم. به واقع تجربهٔ آموزش زبان در دورهٔ «آموزش انگلیسی با تکنیک داستان‌پردازی» به من نشان داد که می‌توانم به عکس این مسیر هم فکر کنم. یعنی فارسی به انگلیسی‌زبان‌ها آموزش دهم.

   نمی‌دانم به کجا خواهد رسید، اما تلاش می‌کنم بهترین کیفیت را ارائه کنم.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Skip to content