logo 128x128

دانشجویانه

دانشجویانه

خانه » کتاب رازهای تبدیل کرم خاکی به اژدها

کتاب رازهای تبدیل کرم خاکی به اژدها

کتاب «رازهای تبدیل کرم خاکی به اژدها» اولین و تنها کتاب سبک زندگی دانشجویی و توانمندسازی دانشجویان کشور است که در  انتهای سال ۱۳۹۷ به چاپ رسید. برای نگارش این کتاب از تحقیقات میدانی در دانشگاه‌های کشور استفاده و به همین دلیل آموزش‌های آن کاملا کاربردی و منطبق با اکوسیستم دانشگاهی ایران می‌باشد.

کتاب رازهای تبدیل کرم خاکی به اژدها

عمار محمدی آلاشلو پس از ۷ سال تحقیق و مطالعه در شرایط و مشکلات دانشجویان در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری این کتاب را تألیف کرد. او متوجه شد دانشجویان ایرانی از مشکلات یکسانی در مقاطع مختلف رنج می‌برند و دلیل مشکلات بسیار آنان در جذب بازار کار و کسب موفقیت در دوران پسادانشگاهی همین مشکلات مشترک است.

وی با نگارش این کتاب تلاش کرده است با ارائه راه‌حل‌های منطقی و کاربردی و پرهیز از پیچیده کردن مطالب، به معرفی روندی حرفه‌ای اما ساده و کارآمد برای تقویت روحیه حرفه‌ای‌گرایی و تربیت نسلی توانمند از دانشجویان بپردازد.

مطالب این کتاب به نحوی نوشته شده که دانشجو بتواند آن را در بازه‌های زمانی کوتاه مثل زمان حضور در تاکسی، اتوبوس، مترو و یا زمان‌های کوتاه مشابه مطالعه کند. 

محتوای کتاب شامل آموزش سبک زندگی دانشجویی و ارائه یک برنامه چندساله توانمندسازی است که دانشجو را از مراحل مقدماتی به مراحل پیشرفته سوق می‌دهد و موفقیت او را با راهکارهای عملیاتی دقیقی تضمین می‌کند.

این کتاب در ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ در مجمع عمومی انجمن سواد رسانه‌ای کشور با حضور اصحاب رسانه رونمایی گردید.

رونمایی کتاب

محتوای کتاب

کتاب «رازهای تبدیل کرم خاکی به اژدها» در چند فصل، به شیوه گام به گام، دانشجو را با فرآیندی آشنا می‌سازد که توانمندسازی از طریق آن صورت می‌گیرد. این فرآیند از زمانی که شخص کنکور ورود به دانشگاه را پشت سر گذاشته باشد، شروع می‌شود. در این فرآیند دانشجو به شیوه گام به گام در طی چند مرحله کلیدی راهنمایی می‌شود:

  • اصلاح سبک زندگی دانشجویی
  • یادگیری مهارت‌های کلیدی دانشجویی
  • کسب شناخت بهتر از شخصیت و توانمندی‌های خود
  • مهارت‌‌های مدیریت فردی
  • مهارت‌های کاریابی و اشتغال دانشجویی
  • کسب ارتباطات تخصصی و ایجاد رزومه حرفه‌ای
  • پیگیری آینده شغلی حرفه‌ای

در واقع به زبان ساده، هدف کتاب این است که دانشجو را به نحوی آماده سازد که در هنگام فارغ‌التحصیلی با شادی حقیقی و نه ظاهری، دانشگاه را ترک کند و آماده باشد تا به جامعه خدمات تخصصی و حرفه‌ای برای ساختن آینده خود و کشور ارائه نماید.

شاید فارغ التحصیلان

برای تهیه نسخه الکترونیک یا چاپی این کتاب به فروشگاه دانشجویانه مراجعه کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

13 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Skip to content