logo 128x128

دانشجویانه

دانشجویانه

امتیاز من: صفر  قلم 
خانه » ویرایش PDF در مرورگر

ویرایش PDF در مرورگر

نسخهٔ جدید مرورگر Firefox به قابلیت ویرایش فایل‌های PDF مجهز شده است. با به‌روزرسانی جدید به سادگی می‌توانید فایل‌های PDF ذخیره شده در رایانهٔ خود را با امکاناتی مثل اضافه کردن نوشته و ترسیم شکل با رنگ‌های مختلف در یک فایل جدید ذخیره کنید. در واقع این ویژگی به درد هایلایت کردن قسمت‌های مفید و یا پر کردن فرم‌های آنلاینی که در قالب فایل PDF ارسال می‌شوند، می‌خورد. اگر قلم نوری داشته باشید، می‌توانید اسناد PDF را امضا کنید و نسخهٔ امضا شدهٔ خود را ذخیره کنید.

خبر فایرفاکس

این ویژگی منحصر به فرد است؟

پاسخ خیر است. برای مثال مرورگر Edge شرکت Microsoft هم قابلیت ویرایشی با ابزارهایی کامل‌تر از Firefox ارائه می‌کند. با این وجود در Edge امکان Undo مشاهده نمی‌شود و باید صفحه را تازه‌سازی (Refresh) کنید که در این صورت کارهای شما ذخیره نمی‌شوند و مشکل درست می‌شود. ولی در Firefox با راست‌کلیک می‌توانید گزینهٔ Undo را به کار ببرید.

   شاید تعجب کنید که مرورگر Chrome به طور پیش‌فرض به چنین ویرایشگری مجهز نیست و باید افزونهٔ دلخواه را بر روی آن نصب کنید.

افزونه‌های جدید

امروزه مرورگرها در رقابت با یکدیگر تلاش می‌کنند، بانک افزونه‌های خود را متنوع‌تر سازند. شرکت Adobe افزونهٔ Adobe Acrobat را در هر سه مرورگر Chrome، Firefox و Edge به رایگان در دسترس قرار داده است. با این افزونه می‌توانید تصویر هم به سند اضافه کنید و صفحه‌ها را به دلخواه سازماندهی یا Crop کنید. ولی در عین حال سه مشکل کاربردی دارد:

  • باید فایل خود را آپلود کنید و منتظر آماده شدن محیط برای ویرایش شوید
  • کمی سنگین است و باید منتظر لود شدن ویرایشگر آنلاین شوید
  • امکانات فوق‌العادهٔ بسیاری دارد که فقط در نسخهٔ پولی فعال می‌شوند

   ولی این افزونه علاوه بر رایگان بودن یک مزیت مهم دارد. وقتی فایل خود را آپلود کنید، می‌توانید آن را در هر مرورگر دیگری که با همین حساب کاربری فعال کرده باشید، ببینید و ویرایش کنید.

   با امکانات پیش‌فرض مرورگر می‌توانید مستقیما فایل PDF دلخواه خود را روی رایانهٔ خود ویرایش کنید. ولی اگر امکانات بیشتری نیاز دارید، بهتر است افزونهٔ مناسب را با کمی جستجو پیدا کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Skip to content