logo 128x128

دانشجویانه

دانشجویانه

امتیاز من: صفر  قلم 
خانه » هوش مصنوعی با طراحی شخصی

هوش مصنوعی با طراحی شخصی

دیروز یک سر با برادرجان رفتیم به شهرستان و برگشتیم. صحبت‌های جالبی در مسیر داشتیم. بحث‌های جذابی در مورد فلسفه، دین، سرمایه‌گذاری و همکاری‌های مشترک که همگی جذاب بودند. تنها مانع بی‌ربط این صحبت‌ها خواب‌آلودگی شدید من بود که نمی‌دانم چرا دو سه روز اخیر اینقدر زیاد شده است. یکی از نکات جالب بحث‌مان هم این بود که نیروی انسانی حرفه‌ای چقدر در پیش‌برد یک فعالیت تخصصی مهم است. به حدی که مدیر باید گوش به دهان این نیروها باشد و حتی از دستور دادن به آن‌ها در مواردی خودداری کند تا مجموعه با نوآوری و تخصص‌محوری پیش برود.

در مسیر به یک باغ پرندگان هم سر زدیم که علی‌رغم داشتن فضای زیاد، خیلی ضعیف و غیرحرفه‌ای طراحی شده بود. چند عکس از پرندگان زیبایی که داشت را برای‌تان می‌گذارد. به قول برادرجان بیشتر باغ‌وحش پرندگان بود تا باغ پرندگان.

طاووس زیبا
پرنده زیبا
قرقاول
قرقاول زرد

   دیشب هم افتادم به جان گلدان‌ها و خاک برگ انجیری بزرگ و چند سان‌سوریا را عوض کردم. عملا دیروز به این کارها گذشت و اصلا به دفتر نیامدم.

   امروز کارهای روتین دفتر را انجام دادم. کلاس هوش مصنوعی داشتم که ۴۵ دقیقه از کلاس گذشته متوجه شدم شروع شده است. وسط کلاس رسیدم و تا آخر ماندم ولی بیشتر توضیحات را نصفه و نیمه گوش دادم. چون باید دخترجان را می‌رساندم مدرسه و همسرجان را می‌بردم خرید و برمی‌گشتم. جالب بود که مغازه‌داری که کارگاه شیرینی‌پزی کوچکی دارد شاکی بود که بازرس اتحادیه به خاطر ارزان فروختن برایش برگ رسیدگی صادر کرده بود و باید می‌رفت پیش قاضی. بنده خدا حدود ۲۵ درصد ارزان‌تر می‌فروشد و حالا بدهکار هم شده است. گفتم علتش باید این باشد که این دوستان از مواردی که جریمه می‌کنند، درصدی می‌گیرند. خندید و سر تکان داد.

   امروز در بین بازه‌های پومودورو، کتاب «باشگاه پنج صبحی‌ها» را می‌خواندم. تا اینجایش که روایتی داستانی و جذاب دارد ولی هنوز دقیق مشخص نیست چه می‌خواهد بگوید. چند شخصیت نامرتبط را هم رسانده و دارد جلو می‌برد. بیشتر هم مکالمات آن‌هاست. قبلا هم این آزمایش برای من خوب جواب داده بود که در بازه‌های کاری داستان بخوانم. لذت جالبی دارد و چند دقیقه کاملا از فضای ذهنی قبلی خارج می‌شوم.

کشف جالب امروزم یک سایت جالب به نام خودم بود: ammar.ai که در آن ابزارهای هوش مصنوعی معرفی می‌شوند. تا امروز هم ۱۸۴۷ ابزار در این سایت معرفی شده بود.

سایت ammar.ai
سایت ammar.ai

   کشف دیگر هوش مصنوعی من هم سایت beta.character.ai بود. در این سایت می‌توانید یک شخصیت هوش مصنوعی دلخواه درست کنید و با آن گفتگو کنید. هوش مصنوعی امروزه در مراحل جدید تکاملی خودش قرار گرفته و اصلا نمی‌توان حدس زد این انقلاب فناوری به کدام سمت ما را خواهد برد.

   من در پروژه آموزش انگلیسی با داستان هم از هوش مصنوعی استفاده کرده‌ام. یک چت بات تا حالا در این داستان قرار داشت که گاهی با شخصیت داستان صحبت می‌کرد. ولی حالا فکر می‌کنم بهتر است به ChatGPT سویچ کنم تا تجربه گفتگوی بهتری ایجاد شود. جالب که بارها ویراستار طرح از جملاتی که این ربات سر هم کرده ایراد گرفته است. یک مشکل جالب هم دارد که وقتی جواب سوالی را نمی‌داند با ارسال جملات بی‌سروته مثل الان می‌فرستم، چند دقیقه صبر کن، یکم دیگه آماده میشه و غیره وقت تلف می‌کند و آخرش هم جوابی نمی‌دهد. اگر مایلید این چت بات را امتحان کنید به Replika.com بروید و نسخه رایگان را امتحان کنید.

اینترنت امروز هم از آن روزهای افتضاحش را سپری می‌کرد. به خاطر تداخل ساعت هم سایت‌ها یکی در میان خطای امنیتی می‌دهند و کاملا دردسرساز شده این شاهکار امسالی دولت. چه بختی داریم که این مدل آدم‌های ناوارد باید مدیران عالی ما باشند.

دیروز مشهد خیلی سرد شده بود و باز امروز رو به گرمی می‌رود. وضعیتی که من را همیشه نگران تغییرات عمیق اقلیمی می‌کند. این چند روز آخر ماه رمضان هم بعد از خواب صبحگاهی کاملا گرسنه از خواب بیدار می‌شوم. امیدوارم معنایش این باشد که فعالیت‌های جسمی من دارد جواب می‌دهد و سوخت‌وساز بدنم بالاتر رفته است. تا اینجا که تا حد مناسبی لاغرتر شده‌ام و حس خوبی از کوچک کردن جناب شکم دارم. تا چه شود بعد از این.

اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Skip to content