logo 128x128

دانشجویانه

دانشجویانه

امتیاز من: صفر  قلم 
خانه » مجموعه مقالات بهبود فردی

مجموعه مقالات بهبود فردی

کمالگرایی

کمال‌گرایی

اگر خیلی کمال‌گرایی داشته باشید معمولا به سختی می‌توانید تصمیم بگیرید. زیرا همیشه به دنبال گزینه‌های بهتر هستید. اگر هم تصمیم بگیرید در اجرای آن به مشکل می‌خورید زیرا یک کمال‌گرا به بهترین چیزی که در ذهن دارد باید برسد و نه کمتر از آن.

ادامه مطلب »
تصویر شاخص

شکست و امید

شکست خوردن در ذات موفقیت است. این اصل اثبات شده است که تلاش بیشتر همیشه منجر به موفقیت بیشتر نمی‌شود و اتفاقا نرخ شکست را بیشتر می‌کند. اما رازی که همه به آن توجه ندارند این است که وقتی نرخ شکست بالا می‌رود، کیفیت موفقیت‌های بدست آمده نیز ارتقا پیدا می‌کند. برای مثال کودکی که تلاش می‌کند راه رفتن بیاموزد باید بارها زمین بخورد. اگر پس از اولین زمین خوردن و گریه کردن دیگر تلاشی نکند چیزی یاد نخواهد گرفت. اما پس از راه رفتن، اگر برای ژیمناستیک تمرین کند قطعا دفعات بیشتری زمین خواهد خورد و احتمالا خیلی محکم‌تر. در نهایت وقتی مهارتش را کامل کند توانایی یک ژیمناست خیلی بیشتر از کسی است که فقط راه می‌رود. این دو اصلا قابل مقایسه نیستند.

ادامه مطلب »
تصویرشاخص

در برابر هزار نفر

یکی از مهم‌ترین مهارت‌های اجتماعی برای هر تحصیل‌کرده قابلیت سخن گفتن در جمع است. این قابلیت تاثیر شگرفی بر موفقیت‌های شغلی و اجتماعی شما دارد و تعریف متفاوتی از شخصیت شما در اذهان نزدیکان و همکاران ایجاد می‌کند. خوشبختانه مهارتی کاملا اکتسابی است و با تمرین در آن حرفه‌ای خواهید شد. لازم نیست حتما سخنران شوید اما باید سخن گفتن را بیاموزید. ضمنا صرفا خوب سخن گفتن نیست که اهمیت دارد بلکه حرف‌های خوب زدن هم مهم است. این یادتان باشد.

ادامه مطلب »
تصویر شاخص

چلچراغ آرزوها

از ابتدای ورود به دانشگاه معمولا دانشجویان آرزو دارند به بسیاری دستاوردها برسند اما با اولین مشکلاتی که در دانشگاه پیش رویشان قرار می‌گیرد گویی برق می‌رود و این چلچراغ آرزوها خاموش می‌شود.

ادامه مطلب »
تصویرشاخص

برای پول، وجدان یا احساس؟

انگیزه‌های اصلی ما انسان‌ها پولی یا وجدانی یا احساسی هستند. گاهی فقط برای خوش آمد خودمان کاری می‌کنیم. مثل خوردن کیک شکلاتی وقتی می‌دانیم اضافه وزن‌مان را بدتر می‌کند، که تصمیمی احساسی است. مثل بخشیدن چیزی به دیگری وقتی لازمش داریم، که تصمیمی وجدانی است. و در آخر مثل کار کردن که انگیزه آن نوعا پولی است.
معمولا دانشجویان انگیزه پولی را بیشتر دنبال می‌کنند. حاضرند ساعت‌ها برای چندرغاز تایپ کنند، تحقیق کنند، پرسشنامه پر کنند، برنامه بنویسند، اعلامیه بچسبانند، تراکت توزیع کنند و صدها کار دانشجویی دیگر. اما بررسی‌های سازمانی نشان داده است کارکنان در درجه اول به احترام و امنیت شغلی توجه دارند و مبلغ دستمزد از نظر آنان مساله بعدی است. در واقع شاید یک دانشجو که نیاز مالی را بیشتر حس می‌کند، برای پول هر کاری بکند، اما کافی است کمی تامین شود، آنگاه قطعا رویکرد منطقی‌تری را در پیش خواهد گرفت.
در دوران تحصیل وقت کافی دارید که به این سه انگیزاننده فکر کنید. اما نکته کلیدی آن است که در ابتدای دانشگاه همه توجه دانشجو ناخواسته به پول معطوف است اما این همهٔ واقعیت نیست.

ادامه مطلب »
مدیر زمان باش

مدیر زمان باش

این روزها عبارت «مدیریت زمان» عبارت آشنایی است. اما هر کسی در این زمینه به شکلی متفاوت صحبت کرده است. در حوزهٔ زندگی دانشجویی باید مدیریت زمان را به شکلی خاص‌تر مورد توجه قرار دهیم. زیرا در این دوران طلایی عمر حساسیت‌هایی وجود دارد که اگر به آن توجه کنید، آیندهٔ خوبی را برای خود خواهید ساخت. و اگر توجه نکنید می‌توانید به کلی نابودش کنید.

ادامه مطلب »
تصویرشاخص

الگوی مناسب

با انتخاب الگوی مناسب در زمینه‌های گوناگون می‌توانید به خوبی رشد کنید. الگو گرفتن از افراد موفق در هر زمینه می‌تواند مسیر تعالی را برای ما بهتر ترسیم کند. مهم این است که به الگو وابسته نباشید و اگر به حد کافی رشد کردید به راحتی آن را تغییر دهید و الگوی حرفه‌ای‌تری را جایگزین آن کنید.

ادامه مطلب »

راز های ترم اول و انتخاب واحد

معمولا در ترم اول، دانشگاه یک برنامه مشخص برای انتخاب واحد به دانشجویان ارائه می‌دهد و شما گزینه دیگری ندارید. اما توجه کنید با کمی زیرکی به خرج دادن می‌توانید برنامهٔ ترمی بهتری برای خود بچینید.

ادامه مطلب »
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Skip to content