logo 128x128

دانشجویانه

دانشجویانه

امتیاز من: صفر  قلم 
خانه » مجموعه مقالات بهبود فردی

مجموعه مقالات بهبود فردی

تصویر شاخص مد و لاکچری

لاکچری یا درویشی

یکی از مدهای رفتاری در بین جوان‌های امروزی، شاخ بودن و متمایز به نظر رسیدن است. البته تعریف افراد تفاوت دارد ولی نوعا این عبارت به تمایز شدید در پوشش و آرایش و احتمالا به کار بردن برخی جملات رکیک و حاضرجوابی‌های عجیب و غریب ختم می‌شود و هیچ وقت به سطح فکر و اندیشه برتر نمی‌رسد.

ادامه مطلب »
تصویر شاخص زبان بدن

زبان بدن

زبان بدن بیان ناخودآگاه تفکر و اندیشه شما است. متخصصان زبان بدن می‌توانند بسیاری از صفات انسانی مثل تکبر، ترس، اعتماد به نفس و غیره را با بررسی رفتارهای شما تشخیص دهند. این دانش امروزه کاربردهای فراوانی پیدا کرده است.

ادامه مطلب »
شاخص

ارتباط موثر و مذاکره

. در حوزه اجتماعی مذاکره در ارتباط شما با دیگران و کسب اعتبار اجتماعی بسیار اهمیت دارد. در زمینه شغلی این مهارت نه تنها در زمان مصاحبه، بلکه در محیط کار، در تعامل با همکاران و شرکای تجاری نیز کاربرد دارد.

ادامه مطلب »
شاخص 1

منفی‌بافی

ضرورت دارد به جای اندیشه‌های منفی و تکرار آن به حدی که باور کنیم درست است، از مشاوره و راهنمایی متخصصین استفاده کنیم و توانایی‌های خود را ارتقا دهیم تا آینده بهتری داشته باشیم.

ادامه مطلب »
شاخص

مغزتو شارژ کن!

به طور طبیعی هر وقت گرسنه شوید به راحتی می‌فهمید. چون پیچ و تاب معده به راحتی به شما می‌فهماند گرسنه‌اید. اما اگر ذهن‌تان را گرسنه گذاشته باشید معمولا احساس خاصی ندارید. وقتی می‌فهمید که سال‌ها بگذرد و ناگهان در مواجهه با افرادی داناتر از خودتان خواهید فهمید چیزی بلد نیستید. راه حل این یکی ساده است: هر روز بخوانید و بیاموزید. آسان است و در دراز مدت بسیار موثر خواهد بود.

ادامه مطلب »
تداوم در تلاش

تداوم در تلاش

یک حقیقت مهم که باید حتما خاطرنشان کنم: انسان بدون تلاش می‌میرد. اگر شما یک ماه در رختخواب بمانید زخم بستر می‌گیرید. اگر مدتی مطالعه نکنید متوجه نقص در حافظه می‌شوید. اگر بدون لرزش چشم به نقطه‌ای ثابت خیره شوید بعد از مدتی کل تصویر را از دست خواهید داد. اگر چند روز در انفرادی به سر ببرید متوجه می‌شوید که چقدر تنوع برای زندگی لازم است. حتی اگر شش ماه به زبان مادری صحبت نکنید دچار لکنت و اختلال در زبان می‌شوید. فیزیولوژی انسان به شکلی طراحی شده که نیازمند تلاش دائمی است.

ادامه مطلب »
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Skip to content