logo 128x128

دانشجویانه

دانشجویانه

امتیاز من: صفر  قلم 
خانه » ربات هوشمند من

ربات هوشمند من

فکر نمی‌کردم کار با ربات هوشمند را بتوان اینقدر راحت برنامه‌ریزی کرد. موضوع صحبت من خودکارسازی فرآیندها است. کاری که سال‌ها است، پشت گوش انداخته بودم.

   از سال ۱۳۹۵ که در دوره‌های آموزشی «کارخانه تولید اطلاعات» ژان بقوسیان شرکت کردم، بارها این توصیه را شنیدم که تلاش کنید کارهای زائد و تکراری را خودکارسازی کنید. ولی من بیشتر به تولید محتوا اهمیت دادم و هی این توصیه را پشت گوش انداختم.

   ولی از سال گذشته که موضوع پایان‌نامهٔ ارشد من با توانمندسازی دانشجویان گره خورد، کم‌کم وارد فاز جدیدی شدم. با این که آگاه بودم آموزش دادن به دانشجویان و تکمیل پرسشنامه در دو مرحله (قبل و بعد از آموزش) کار دشواری است، این ریسک را پذیرفتم و شروع کردم. ولی واقعیت تلخ‌تر از چیزی بود که فکر می‌کردم برایش آماده‌ام. ‌

   ابتدا تلاش کردم کلاس‌های حضوری برگزار کنم. اتفاقی که افتاد این بود که تلاش‌های من برای کمک گرفتن از دانشگاه آزاد مشهد، باشگاه پژوهشگران جوان، انجمن‌های علمی دانشجویی و غیره هیچ یک پاسخگو نبود. جمعیت دانشجویی که ثبت‌نام کردم، در حد صفر بود و رفتم سراغ روش بعدی.

   این دفعه یک دورهٔ آنلاین ساختم و تا حد امکان تلاش کردم مینیمال و راحت باشد. تبلیغات تراکتی و آنلاین منتشر کردم ولی باز هم تعداد ثبت‌نامی‌ها خیلی کمتر از چیزی شد که باید باشد. یعنی تقریبا یک چهارم جمعیت مربوطه تا به حال ثبت‌نام کرده‌اند.

   پس من باید فکری جدی برای این معضل می‌کردم. هم زمان در حال از دست رفتن است و هم شهریه سنگین دانشگاه را باید در نظر بگیرم که هر ترم ۱۲ میلیونی پیاده‌ام می‌کند. ثبت‌نام دانشجویان هم ضعیف است و خلاصه بد شرایطی است.

مسیر دشوار

این تلاش و به نتیجه نرسیدن ادامه داشت تا دو-سه روز پیش که یکی از دوستان عزیز که از مدرسین خوب است مشاوره کوتاهی به من داد. این که می‌توانم از هوش مصنوعی و ربات تلگرامی برای جذب دانشجویان استفاده کنم. ایدهٔ جالبی بود و من هم به عنوان یک مهندس نرم‌افزار کشش این کار را از درون کاملا حس می‌کردم. پس زدم به دریا تا ببینم چه می‌شود.

   این دو روزه، نگارش دورهٔ زبان انگلیسی را متوقف کردم تا این ربات را به جایی برسانم. فعلا در این حد پیشرفت کرده که می‌تواند یک کاربر را گام به گام برای ثبت‌نام در سایت و گرفتن هدیه راهنمایی کند. حالا باید با تبلیغ آن را معرض دید دانشجویان بگذارم تا ببینم چطور به طراحی من واکنش نشان می‌دهند. کاری جذاب و کمی هم دلهره‌آور. به ویژه برای من که هزینه‌های کمرشکن دانشگاه مرتبا به من هشدار می‌دهد.

   راستی اگر علاقه داشتید ربات را تست کنید، با این لینک می‌توانید به سراغش بروید:

https://t.me/Daneshjooyaneh_bot

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Skip to content