logo 128x128

دانشجویانه

دانشجویانه

امتیاز من: صفر  قلم 

حساب‌های بانکی خارجکی

  دیگر طاقت نیاوردم و حلزون‌ها را آوردم دفتر. یک آکواریوم هم بزنم ست کامل‌تر می‌شود. حیواناتی از این دست همدم خوبی در دفتر کار هستند. در کنار گلدان‌ها حس آرامش واقعا خوبی به دفتر می‌دهند. دفتر جدید به جز کمی سروصدای موقتی که گاهی در آن شنیده می‌شود، جای مناسبی است. دنج و دم‌دستی. ۱۰ ثانیه تا خانه فاصله و دنج و خلوت. کاش از خدا چیز بهتری می‌خواستم.

حلزون‌ها روی میز من

فوم‌ها آمدند به دفتر و حالا باید نصب کنیم. ۶۰ متر فوم ۲۰ میل رولی که شد تقریبا ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و بنا به محاسبات قبلی کاملا کافی است. برای امشب ۲ ساعت جهت نصب فوم‌ها برنامه‌ریزی کردم که امیدوارم بیشتر نشود.

   ساماندهی هم ما را گذاشته سر کار. هر بار اعلام نقص در ثبت سایت دانشجویانه می‌زند و با کارشناس تماس می‌گیرم. او هم می‌گوید مانعی نیست ثبت می‌شود دوباره درخواست بزنید و باز همین آش و همین کاسه. فعلا که نوشته ارسال شده برای مدیر. تا این مدیر چه بگوید.

   فایل برنامه‌ریزی جدیدم طراحی خوبی دارد. گر چه به نکاتی در آن فکر می‌کنم تا بهتر شود و هنوز به مرحلهٔ انتشار نرسیده ولی کارم را بهتر از قبل راه‌می‌اندازد. حالا با یک نگاه می‌فهمم کدام کارها را انجام دادم و کدام یکی‌ها مانده است.

   دیروز یک تست نشان داد که اتلاف وقت شدیدی در ساده‌ترین کارها ممکن است حسابی چالش درست کند. دیروز طبق بررسی من نوشتن و ارسال پست وبلاگ که حدود ۳۰ دقیقه زمان در نظر گرفته بودم، بیش از ۲ ساعت طول کشید. عملا مقداری از این اتلاف وقت مال رفت و آمد و کارهای فرعی بود که وسط کار پیش آمد و بقیه اتلاف وقت خودم پای سیستم بود. حالا بهتر می‌فهمم چرا بعضی روزها اینقدر کم خروجی تولید می‌شود و کار از جاهای اساسی می‌لنگد. به قول یکی از اساتیدم بعضی‌ها دفتر می‌گیرند و عملا هیچ کاری نمی‌کنند و فقط آنجا وقت تلف می‌کنند و فکر می‌کنند چون دفتر کاری دارند، کارها خودش جلو می‌رود. حالا من اینقدر خنگ نیستم ولی واقعا حاضر نیستم اجازه بدهم این رویه ادامه پیدا کند.

   دیروز تحقیقاتم نشان می‌داد که برای خرید سرویس فعال‌سازی حساب PayPal یا کارت‌های بانکی خارجی دیگر باید بیشتر بررسی کنم. تا اینجا این قضیه ثابت شد که PayPal سخت‌گیرانه‌ترین نکات را رعایت می‌کند و باید با یک IP مشخص با آن کار کرد تا گیرهای امنیتی صادر نکند. بعضی سرویس‌های بانکی که قبلا سایت‌های واسط ایرانی ارائه می‌کردند هم فعلا ارائه نمی‌شود. گزینه کارت‌های بانکی ترکیه هم بود ولی قیمت‌های آن از ۱۲ میلیون تومان شروع می‌شد. گر چه گفته بود که حساب دائمی است و خیال‌تان راحت. ولی خب گران‌تر بود. این تحقیق ادامه دارد و نتایج بیشتر را خواهم نوشت.

   رفتم سراغ سایت Freelancer.com ولی برای کاربر قبلی با خطا مواجه شدم. می‌گفت تیم ما این حساب را بسته و اگر نیاز به کمک دارید به پشتیبانی مراجعه کنید. یادم آمد قبلا در این سایت کاربر ساخته بودم و قبل از تأیید کامل حساب، برای آزمایش در چند پروژه اعلام قیمت کرده بودم و در توضیحات نوشته بودم من ساکن ایران هستم. سایت هم یک روز بعد پیشنهاد قیمت‌های من را برداشت و حسابم را بست که شما نقض قوانین کرده‌اید و من هم ولش کردم آمدم بیرون. به پشتیبانی در ناامیدی پیام دادم ولی یک حساب کاربری تازه هم باز کردم. حالا مانده خرید یک کارت و سیم‌کارت خارجی که بقیه کارها را با آن انجام دهم.

   باز یک خطای قبلی که از روی کار آمدن دولت جدید شروع شده است. سایت دانشجویانه به دلایل امنیتی با اینترنت خالی ایران باز نمی‌شود. گر چه این نوع مشکلات عمومی نیستند و بعد از مدتی درست می‌شود. ولی واقعا روی اعصاب است که سایت خودت را با ابزار رفع تحریم اینترنتی باز کنی. لعنت به این کارها.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Skip to content