logo 128x128

دانشجویانه

دانشجویانه

امتیاز من: صفر  قلم 

چرا دانشجویانه؟

دانشجویانه اولین و تنها سیستم جامع توانمندسازی و کاریابی کشور است. این سیستم با مطالعه سیستم آموزش رسمی کشور از متوسطه تا دانشگاه، مطالعه فضای کسب و کارو کاریابی و با بررسی فرهنگ غالب کشور در حوزه موفقیت طراحی شده است.

دانشجویانه به دنبال اصلاح سبک زندگی، تغییر عادات، اصلاح تفکر و بینش، آموزش مهارت‌های کلیدی و در نهایت معرفی شما به بازار کار با بهترین شرایط است.

دانشجویانه را می‌توانید از دوران دبیرستان شروع کنید و تا فارغ‌التحصیلی و ورود به بازار کار با استفاده از مشاوره و آموزش و مربیگری آن به یک متخصص حرفه‌ای تبدیل شوید.

دانشجویانه به عنوان یک سیستم توانمندسازی دانشجویان، بر اساس سه رویکرد آموزشی، مشاوره‌ای و فعالیت‌های گروهی طراحی شده است. در این روش، ضمن ارائه آموزش‌ها به اعضا، مشاوره مستقیم به آنان داده شده و در قالب تمرینات فردی و فعالیت‌های گروهی تلاش می‌شود تا تفکر اصیل دانشگاهی و فرهنگ بالنده دانشجویی بین اعضا رشد کند.

در واقع دانشجویانه یک فرآیند رشد فراهم کرده است که در آن اعضا می‌توانند گام به گام به سمت تبدیل شدن به یک متخصص حرفه‌ای با افکار پخته و درک درست از شرایط پیرامونی خود حرکت کنند.

با این که معتقدیم دردانشگاه‌های کشور کاستی‌های فراوانی وجود دارد، اما همزمان اعتقاد داریم دانشجویان می‌توانند تا حد بالایی بر موانع غلبه کنند و در همین شرایط به سطوح بالایی از دانش و توانمندی دست یابند.

فرآیند کار دانشجویانه چیست؟

با عضو شدن در سیستم مربیگری دانشجویانه، ابتدا پروفایل تخصصی شما را آماده خواهیم کرد زیرا هر شخص با دیگری متفاوت است. بر اساس پروفایل اختصاصی شما یک صفحه در وب‌سایت دانشجویانه خواهید داشت و یک برنامه توانمندسازی ویژه شما تدوین شده و اجرا خواهد شد. دانشجویانه مربی همراه شما در مراحل رشد و بالندگی خواهد بود. دانشجویانه برای همه رشته‌های تحصیلی قابلیت اجرایی دارد. آموزش‌های دانشجویانه دارای جامعیتی هستند که شما را در مراحل بعدی کاملا راهنمایی می‌کنند.

چقدر وقت لازم دارد؟

دانشجویانه فرآیندی را به شما پیشنهاد می‌کند که با طی کردن آن می‌توانید معادل ۲ واحد درسی در هر ترم در دانشجویانه وقت بگذارید و موفقیت آینده خود را تضمین کنید. یعنی به طور متوسط روزانه ۴۵ دقیقه می‌تواند برای دنبال کردن آموزش‌های دانشجویانه کافی باشد.

آموزش‌ها چگونه ارائه می‌شوند؟

بخش اعظم آموزش‌ها به صورت مجازی در اختیار اعضا قرار داده می‌شود. بدین منظور مدرسه مجازی دانشجویانه فعال‌سازی شده است تا با استفاده از یک سیستم آموزش مجازی استاندارد به یادگیری بپردازید. به شما یک صفحه پروفایل اختصاصی داده خواهد شد و پیشرفت‌های مطالعاتی شما پس از گزارش و بررسی توسط تیم دانشجویانه ثبت می‌گردد.

در کنار آموزش‌ها، فعالیت‌های تحقیقاتی، مسابقات و رویدادهای جذاب دیگری هم خواهیم داشت که انگیزه شما را ارتقا بخشیده و مهارت شما را به خوبی تقویت می‌کند.

چگونه در این طرح فعالیت خواهیم کرد؟

    • برای دانشجویانه حدود ۲ واحد درسی کنار بگذارید. تقریبا روزانه ۴۵ دقیقه با دانشجویانه باشید
    • هر هفته باید یک کارگاه آموزشی مجازی بگذرانید. این کارگاه‌ها در زمینه‌های دانشجویی، سبک زندگی، مهارت‌های مالی و شغلی تقسیم‌بندی می‌شوند ولی با چینشی خاص شما را تا فارغ‌التحصیلی به پیش می‌برند
    • در کنار آموزش‌ها، فعالیت‌های عملی، مسابقات، رویدادها و دورهمی‌هایی خواهیم داشت تا آموخته‌ها در ذهن تثبیت شوند و به فراموشی سپرده نشوند
    • در طی همراهی با دانشجویانه، افزایش توانمندی‌های شما رصد شده و در صفحه اختصاصی شما در سایت نمایش داده می‌شود
    • با رشد مهارتی اعضا، دانشجویانه برای آنها کاریابی کرده و اعضای توانمند را به کارفرمایان و کارآفرینان معرفی می‌کند

شرایط اعضا

بهترین حالت برای عضویت در دانشجویانه این است که دانشجوی سال اول باشید. حتی بهتر است که پس از کنکور کارشناسی به عضویت این مجموعه درآمده باشید. در این صورت بهترین نتیجه را از دانشجویانه خواهید گرفت. زیرا دانشجویانه بر اساس یک فرآیند دراز مدت طراحی شده است، که هدف آن تحولات شخصیتی و اندیشه‌ای، و نیز تعمیق دانش و جا انداختن مطالب برای اعضا است. به نحوی که بتوان از جذب مناسب آموزش‌ها اطمینان حاصل کرد و اعضا با رویکردهای جدید بالندگی را شخصا تجربه کنند.

اما اگر سال اول را گذراندید یا هنوز به مرحله دانشجویی نرسیده‌اید هم می‌توانید از آموزش‌های دانشجویانه استفاده کنید. زیرا آموزش‌های دانشجویانه به شکلی تدوین شده است که بتواند شما را در مهارت‌های بسیار کاربردی مهم، به یک حرفه‌ای تبدیل کند. در واقع با دانشجویانه می‌توانید مهم‌ترین مهارت‌های کلیدی و کاربردی را فرا بگیرید، تمرین کنید و بر آنها مسلط شوید.

نکته جالب دیگر آن است که در حال حاضر یک سوم از اعضای دانشجویانه را دانشجویان کارشناسی ارشد تشکیل می‌دهند. پس برای شروع کردن هیچ گاه دیر نیست.

توضیحات موسس دانشجویانه را در ادامه ببینید:

 

اگر هنوز علاقه دارید بیشتر بدانید، سمینار معرفی طرح توانمندسازی را که برای دانشجویان دانشگاه فردوسی آماده شده بود، همینجا ببینید:

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Skip to content